צנחנים
צנחניםצילום: פלאש 90

ראש ישיבת ההסדר בקרית שמונה, הרב צפניה דרורי, מתייחס בערוץ 7 לתקרית בחטיבת הצנחנים, בה סובבו את הגב עשרות חיילים דתיים לאחר שמדריכת צניחה הציגה בפניהם את אחד התרגילים באימון.

"אנחנו רגילים להימצא ביחידות האלה וגם גאים להיות ביחידות האלה אבל הנוהל הרגיל הוא ששולחים לבחורי הישיבות מדריך ולא מדריכה. המדריך מציג את הדברים ולא מקובל שבחורה תציג בפני בחורים את התנועות ואת כל הדברים", אומר הרב דרורי.

לדבריו, החיילים פעלו נכון כשביקשו רשות ממפקדם לסובב את הראש - וקיבלו אישור. "הבחורים אמרו למפקד שהם לא רוצים שתהיה להם מדריכה ושיביאו להם מדריך כפי שמקובל, אז המפקד אמר שאם הם לא רוצים אז כאשר היא תבוא שיסתובבו אחורה.

''אז אם המפקד אמר להם וזה הנוהל שהם צריכים לעשות רק את הדברים שמקובלים ואם זה לא מקובל הם יכולים לפנות אחורה, אז הם נהגו בהתאם להוראות ואין כאן שום דבר מיוחד".

מוטי אלמוז
מוטי אלמוזצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום נפגשו נציגות שדולת הנשים עם ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז ויועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תא"ל שרון ניר. בפגישה הוצג בפני הבכירים דו"ח שהוכן בשדולת הנשים, הסוקר את "תופעת הדרת הנשים בצה"ל", כלשון מחבריו, ומסכם את "המלצות המדיניות" של השדולה לצה"ל בנושא.

בעקבות הסערה שפרצה סביב עמידת חיילי הסדר עם הגב למדריכת צניחה אמר ראש אכ"א כי "ייתכן שהיה צורך בתגובה תקיפה יותר מצד צה"ל". זאת, למרות שמהתחקיר הצה"לי עלה כי החיילים נהגו בהתאם לפקודות שניתנו ממפקדיהם.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, אמרה בתום הפגישה, "אנחנו יודעות שצמרת הצבא מחויבת לשוויון לנשים בצה"ל. ועדיין, אי אפשר להסתפק בטיפול פרטני. יש צורך בטיפול מערכתי להטמעת הפקודה, בהענשה מחמירה על מי שחורגים ממנה ובמערך דיווח צה״לי לטיפול במקרים בשטח".