ריגול בסלולרי
ריגול בסלולריצילום: ISTOCK

חברת מודיעין הסייבר הישראלית Clearsky חושפת כי מחבלי חמאס מנסים להשתיל רוגלות בטלפונים ניידים של ישראלים.

אל האפליקצייה הזדונית מפנה אתר אינטרנט מזויף המתחזה לאתר "צבע אדום" הישראלי, ממנו ניתן להוריד את אפליקציית ההתרעות הפופולארית. על פי חוקרי האבטחה של חברת Clearsky יתכן ומתקפת הסייבר נמצאת רק בשלביה הראשוניים ותפיסה זו עשויה לסכל הדבקתם של ישראלים.

ב-Clearsky מדגישים כי יתכן וההפנייה להורדת האפליקציה תתבצע באמצעות פרופילים מזוייפים בפייסבוק ובוטנטים בטוויטר.

בועז דולב, מנכ"ל Clearsky, אמר כי "במסגרת פעילות הניטור שלנו במרחב הסייבר, המספקת ללקוחותינו התרעות על אפשרויות תקיפה ומסייעת להם להתגונן מפניהם, גילינו את האתרים המתחזים שמובילים להורדת תוכנה זדונית. כאשר מורידים את האפליקצייה, היא משתלטת על הטלפון הסלולרי ומאפשרת למפעיל לעקוב אחר המכשיר, ליטול את מיקומו, לבצע צילומים, הקלטות שמע, ולבצע באמצעותו שיחות, משלוח הודעות וכל פעולה אחרת שהמכשיר יודע לבצע".

עוד הוסיף דולב כי "על פי סדרה של נתונים שנאספו, ניתן לראות כי החמאס תזמן את המתקפה כזרוע הסייבר של מתקפת הרקטות הנוכחית על ישראל".

דולב מזהיר כי מהרגע של האפליקציה הורדה לטלפון, אין דרך ידועה לנקות אותה. "יש להוריד אפליקציות אך ורק מחנויות האפליקציות הרשמיות. לצערנו נראה כי אם התוכנה כבר הורדה, מחיקת האפליקציה לא תסייע ולא תסיר את התוכנה הזדונית מהמכשירים, והסלולרי ימשיך לשדר למפעיל את כלל נתוניו".