פגיעת רקטה בשדרות
פגיעת רקטה בשדרותצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תא"ל במיל' צביקה פוגל, ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, מביע התנגדות נחרצת להחלטת הקבינט שלא לצאת לפעולה צבאית נרחבת נגד ארגון חמאס.

בראיון לרדיו 103FM אמר פוגל "אני עוצר את עצמי מלהקיא מבושה, מבחינתי מדובר בכתב כניעה, הורדנו מהדגל שלנו את מגן הדוד ופסי התכלת, הרמנו דגל לבן ונכנענו. לא יכול להיות שצבא של מדינה כמו שלנו שיודע להכריע שלוש מדינות ערביות במקביל לא מסוגל להכריע אויב כמו ארגון החמאס".

כשנשאל איך ניתן להכריע את חמאס טען פוגל כי אין צורך לכבוש את כל עזה כדי להכריע, "לצה"ל ולשב"כ יש מודיעין מעולה, הם יודעים בדיוק איפה ישן כל אחד ממפקדי החמאס, איפה נמצא כל מחסן, ומה שנשאר לנו לעשות הוא לקבל את האומץ הנדרש, להיכנס פנימה לעשות את זה, ולצאת החוצה.

''אני לא ממליך את אנשי הפת"ח, אבל לתפיסתי אי אפשר להמשיך לחיות עם האיום הזה כשמי שקובע לי את סדר היום הוא יחיא סנוואר או איסמעיל הנייה".

עוד הוסיף פוגל, "אנחנו מדינה ריבונית, וחבורה שעדיין לא הצליחה להקים מדינה משלה מנהלת לאזרחים שלנו את שגרת היומיום. מה שמעניין את ראש הממשלה ושריו זה להמשיך להושיב את עכוזם על הכיסא בפעם הנוספת. לא מעניין אותם העתיד שלנו, מעניין אותם העתיד שלהם, וככה לא מנהלים מדינה. אני אומר לך - צה"ל יודע לעשות את המשימות האלה, הוא צריך לקבל פקודה ולבצע.

''הסבב הבא הוא בפתח, הם עושים לנו מלחמת התשה, ולאורך זמן אנחנו הולכים ונחלשים ומה שאמר נסראללה בזמנו מתחיל לרקום עור וגידים – אנחנו מתחילים להיות מוקפים בקורי עכביש ואין לנו חשק להמשיך ולהילחם, אנחנו לא מאמינים בצדקת הדרך שלנו ובכוח שלנו כמדינה".