ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

האם מנהיג תנועת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, הניח זר פרחים לזכרם של רוצחי האתלטים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972?

תמונות חדשות שנחשפו בימים האחרונים מציגות את קורבין, שעורר בשנים האחרונות מספר סערות בעקבות התבטאויות בעד החמאס והחיזבאללה, כאשר הוא מחזיק זר פרחים בידיו כאשר הוא עומד לצד קברם של חלק ממחבלי מינכן 1972.

קורבין צולם כאשר לקח חלק בטקס זכרון לזכרם של "שאהידים" פלסטינים בבית קברות בטוניס בשנת 2014. קורבין עצמו הכחיש כי חלק כבוד לרוצחי מינכן, וטען כי לקח חלק בטקס לזכרן של 47 פלסטינים שנהרגו בהפצצה אווירית של ישראל על בסיס אש"ף בטוניס בשנת 1985.

עם זאת, התמונות מראות את קורבין מחזיק את זר הפרחים בידיו כאשר הוא עומד מטרים ספורים מקברם של מחבלי ארגון "ספטמבר השחור" שרצחו את הספוטאים הישראלים במינכן. התמונות צולמו שנה לפני שקורבין נבחר למנהיג תנועת הלייבור הבריטית, ואנשים נוספים שנכחו במקום טענו כי קורבין השתתף גם בתפילה לזכרם של המחבלים.

במאמר שפירסם בעיתון "מורנינג סטאר" טען קורבין כי אכן נכח בטקס אזכרה בטוניס לזכר אנשי אש"ף, אך הכחיש כי חלק כבוד לרוצחי מינכן 1972. "הנחתי זר לזכרם של כל אלו שנהרגו בהתקפה אווירית שהתרחשה בטוניס, במטה הארגונים הפלסטיניים.

ליוו אותי הרבה מאוד אנשים שהיו בכנס שעסק בשלום", טען קורבין.

אלא שעיתון ה"דיילי מייל" שפירסם את התמונות של קורבין טען כי קברם של קורבנות ההפצצה הישראלית היו בחלק אחר של בית הקברות המוסלמי, והמקום בו עמד קורבין עם זר הפרחים הוא קברם של רוצחי מינכן 1972 ובהם חברי ארגון "ספטמבר השחור".