בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יצחק קלמן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר הערב (מוצאי שבת) לראש הממשלה נתניהו בנושא הסרת בעלי תפקידים מיהודה ושומרון מרשימת הגוף הבוחר של הרבנות הראשית לישראל.

במכתבו מבקש סמוטריץ' לדחות את הדיון וההצבעה. "תושבי יהודה ושומרון הם לא אזרחים סוג ד' ואפליה בוטה שלהם בגוף הבוחר היא עצובה ולא מתקבלת".

לשון המכתב:

לכבוד

ראש הממשלה

מר בנימין נתניהו

שלום רב,

הנדון: מינוי נציגים מההתיישבות ביהודה ושומרון לאסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות הראשית - בקשה לעיכוב החלטת ממשלה למינוי שרים ואישור נציגות השר לשירותי דת ונציגי הרבנים הראשיים לאסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות הראשית לישראל

1. במכתבי אליך וליתר השרים הרלוונטיים מיום כ"ח אב (9.8.18) התרעתי כנגד קיום הבחירות למועצת הרבנות הראשית מבלי שיכללו בגוף הבוחר נציגי גופים מההתיישבות ביהודה ושומרון, וזאת על רקע חוות דעת מקוממת של משרד המשפטים ולפיה בהעדר תחולה פורמלית של חוק הרבנות הראשית ביהודה ושומרון לא ניתן להכליל באסיפה הבוחרת נציגי גופים מהאזור.

2. להפתעתי גילתי במעטפה שפורסמה אתמול הצעת החלטה לאשר מינוי שרים ואת נציגי השר לשירותי דת והרבנים הראשיים לאסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות הראשית.

3. אבקשך לעכב את הדיון בהצעת ההחלטה בממשלה עד שיוסדר עניין ההתיישבות ביהודה ושומרון. ככל שלא ניתן יהיה להסדיר את המצב המשפטי ולאפשר את הכללת נציגי הגופים ביהודה ושומרון באסיפה הבוחרת מתוקף תפקידם, יהיה צורך 'לפצות' על כך ולמנות לאסיפה הבוחרת את נציגי ההתיישבות מתוך נציגי השר והרבנים הראשיים. לא ניתן לקבל מצב שבו להתיישבות לא תהיה נציגות שתהלום את חלקה היחסי באוכלוסייה צורכת שירותי הדת.

4. אשר על כן, אבקשך שלא להעלות את ההצעה שבנדון לממשלה ביום ראשון, לוודא כי ניתן יהיה להכליל את נציגי הגופים ביהודה ושומרון באסיפה הבוחרת כבר בבחירות בקרובות, ולחילופין לשנות את ההחלטה שבנדון ולהחליף חלק מהנציגים בה בנציגי ההתיישבות ביהודה ושומרון.