פלדין. מצטרף לבירה
פלדין. מצטרף לבירהצילום: באדיבות הפועל ירושלים

מהיורוליג לליגת האלופות של פיב"א. הפועל ירושלים שתשחק השנה לראשונה במפעלה החדש של פיב"א, המתחרה של יול"ב, הודיעה הערב (מוצאי השבת) על החתמה גדולה בדמותו של ג'יימס פלדין בן ה-30.

הירושלמים שמאמציהם להגיע אל מפעל היורוליג, מפעל הכדורסל היוקרתי ביותר בכדורסל האירופי, כשלו הנחיתו את פלדין במטרה לנסות ולהגיע הכי רחוק בכל המפעלים בהם ישחקו בעונה הקרובה - ליגת העל הישראלית, גביע המדינה, גביע ווינר סל וכמובן ליגת האלופות של פיב"א.

אחרי שהבעלים אורי אלון עזב ולאור כישלונה הגדול בעונה שעברה, החליטה הפועל ירושלים לשנות את סגנון ההחתמות לחלוטין, כששם הלכו על שמות מוכרים וידועים שמרביתם מכירים את הליגה הישראלית היטב.

אלכס צ'וברביץ', תמיר בלאט, ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס הפכו לשחקני ירושלים, כשאמארה סטודמאייר גם הוא עדיין בתכניות, ואליהם הצטרף גם כריס ג'ונסון.

כעת אל החבורה הירושלמית מצטרף פלדין שלהישג השיא שלו באירופה הגיע עם פאניתייקוס היוונית איתה זכה באליפות יוון ובתואר ה-MVP של הגביע היווני ב-2017.

בשנה האחרונה שיחק פלדין בכוכב האדום בלגרד בשורותיה קלע 11.6 נק' למשחק ביורוליג ו-14.6 נק' בליגה האדריאטית ב-43% לשלוש.

"מדובר בהחתמה מאוד משמעותית עבור הקבוצה שבנינו, ג'יימס הוא שחקן מאוד מגוון ובעל יכולות התקפיות מרשימות. יש לו נסיון ברמות הגבוהות ביותר ביבשת וזאת לצד היותו ספק נקודות מוכח. כל אלו יהוו עבורינו כלים חשובים העונה".

פלדין עצמו, שהכריז על הגעתו לבירה בחשבון האינסטגרם, אמר: "שיחקתי באואקה ובבלגרד בפני שני קהלים מהטובים באירופה. שמעתי כבר מחברים ששיחקו בהפועל על הקהל בארנה ואני משתוקק לשחק בשבילם. אני יודע שיש למועדון מטרות גבוהות ואני בא לעזור לנצח ולזכות בתארים".

פלדין שניחן ביכולת קליעה מצויינת מחוץ לקשת השלוש, מצטרף אל מצבת הגארדים העמוסה של ירושלים שכוללת נכון לעכשיו את ג'ייקובן בראון, תמיר בלאט, בר טימור ויוגב אוחיון. כל זאת בנוסף ליותם הלפרין שטרם החליט אם להיענות להצעה לפרוש ממשחק פעיל לטובת תפקיד בכיר בירושלים.