טרנד חדש הצומח באסיה מאפשר להוזיל חדרים בענף המלונאות על ידי החלפת סגל העובדים האנושיים ברובוטים, שאינם דורשים שכר או הפסקה אף פעם.

לדברי היזמים, רמת המחירים הנמוכה של מלונות אלו מתאפשרת מהפחתת הוצאות העסק, שאינו צריך לממן משכורות לעובדים והוצאות העסקה עקיפות. בעוד שמלונות הנשענים על העסקת בני אדם מתקשים לחתוך מחיר ולעמוד בתחרות.

רשתות המלונאות משתפות פעולה עם חברות הייטק בתחומי רובוטיקה ובינה עסקית, כדי לחקור וללמוד כיצד בני אדם מגיבים כשהם מתנהלים מול רובוטים. העולם המודרני מותאם לרובוטים המבצעים פעולות מכאניות החוזרות על עצמן או חישובים מספריים.

אבל לרובוטים שכבשו מרחבים שהיו מאוישים על ידי בני אדם נדרשות הסתכלות ולמידה של התגובות כלפי השינוי המסיבי ממגוון מבקרים מרחבי העולם.

לדברי ליאת סלם מאתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, "מה שמבדל את טרנד המלונות הרובוטיים ממלונות טכנולוגיים הוא שהמבקרים בהם אינם נתקלים בספקי שירות אנושיים. כל הטיפול בלקוח נעשה רק על ידי רובוטים, מהקליטה בקבלה על ידי אנדרואיד – יצור מלאכותי הדומה בצורתו ובהתנהגותו לאדם, נשיאת המזוודות, הגשת האוכל, אפילו דגי הנוי באקווריום הם רובוטים".

גם מלונות במערב עושים את צעדיהם בתחום אך בצורה מתונה יותר. רשת בתי המלון מריוט משלבת רובוטים בין סגל העובדים המתקשרים עם האורחים. מדובר בענקית מלונאות אמריקאית עם ותק של כ-90 שנה, לכן שילוב הרובוטיקה נעשה בצעדים קטנים כדי לא לפגוע במותג הגלובלי. בשונה מרשתות אסייתיות חדשות שיכולות להרשות לעצמן להציג רובוטיקה מלאה.

בדיקת מחירי מלונות רובוטיים מראה שמלון רובוטי באודייבה יפן עולה 967 שקל ללילה לזוג, בעוד שמחיר מלון מקביל נע בין 1,288 ל- 1,806 שקל. ברובע גינזה מלון רובוטי עולה 405 שקל ומלון אנושי מקביל עולה בממוצע 546 שקל. במינאטו מחיר הרובוטים הוא 300 שקל ללילה ומחיר מלון רגיל נע בין 425-720 שקל.