בית הרב קוק בירושלים פתח בקמפיין לגיוס המונים במטרה להנגיש את תורת הרב קוק לחברה הישראלית.

לפני 25 שנים נפתח בבית הרב מרכז מבקרים, שכולל סיורים, סרט ביוגרפי, הצגות וימי עיון במשנת הרב קוק זצ''ל. בשנת 2008 חודש ''מסע הרבנים'' למושבות שיזם הרב קוק בהיותו ביפו ובירושלים, ונפתחה תוכנית מסע-חינוכית לגליל ולעמק בעקבות הרב קוק שמתאימה גם לצעירים וגם למשפחות ולמבוגרים.

בנוסף, בית הרב הקים ארכיון המשמר ומוציא לאור את כתביו המקוריים של הרב קוק. האתגר של צוות הארכיון והעומד בראשו- הרב ארי שבט, הוא היכולת לספק לערוצי התקשורת השונים התייחסות של תפיסת הרב קוק לכל סוגייה ציבורית בסדר היום במדינת ישראל.

''כיום יש צימאון לתורת הרב קוק בכל בית", מספרים בבית הרב, ''ואנחנו רואים כמה השפעה חיובית וחיונית יש למורשת הרב לכל מי שנפגש איתה במסגרת הפעילות שלנו''.

בשנים האחרונות התנהל מאבק משפטי על הבית, איפה זה עומד?

"היינו נתונים למתקפה משפטית חסרת תקדים מטעם הקדש הועד הכללי כנסת ישראל, כדי שנאפשר לכל הנכס להפוך לעוד רווח נדלנ"י של ההקדש. אנחנו מחויבים לשמר את צוואתו של הרב קוק ואת מורשתו לשימור הבית, ולכן בחרנו לנהל מאבק משפטי נגדי על מנת לשמר את הבית ולפתח בו פעילות סביב מורשתו של הרב.

''השער הסגור נמצא בשטח החצר המנוהלת על ידי ההקדש והם בחרו למנוע אפשרות שהפעילות תתקיים שם, אנחנו מאמינים שעל סוגייה זו נבשר בשורות טובות בקרוב".

מה התוכניות שלכם כדי להמשיך לשמור על הבית ולפתח את מורשת הרב קוק?

"אנחנו מאמינים שמעבר להשראה המיוחדת שמקבלים כאשר מבקרים בבית הרב, צריך להגיע לכל אחד ואחת בעיר, ביישוב, בקיבוץ או בבית, ולכן כתבנו תוכנית מעמיקה ויסודית שתדרוש מאיתנו השקעה כלכלית גדולה מאוד.

"כחלק מהרצון לשקיפות בפני הציבור נחשוף מספר יעדים לשותפות: תערוכות ניידות שמשלבות תמונות וכתבים בלעדיים מארכיון בית הרב, סדרת סרטונים ויראלים העוסקת בפרקי חייו של הרב, משקפי הדמייה שיאפשרו לצופים לחוות את מסע המושבות ולטייל בגליל בעקבות הרב קוק, שדרוג מערך המדיה והתאמת התצוגות והפקות המדיה לקהלים דוברי שפות שונות. אלה הם רק חלק מהדברים אבל הם עונים על צורכי השעה והדור".

בג' אלול תקיימו את האזכרה השנתית במלאת 83 שנים לפטירת הרב, מה בתוכנית?

''בכל שנה אנחנו מרגישים את הרצון של הציבור להשתתף באזכרה ואכן נראה שבשנים האחרונות ניתן מענה רחב לרצון זה. האזכרה תחל מחר, יום שני, בשעה 20:00 בבית הרב בשיתוף ישיבת מרכז הרב ורבניה.

''למחרת, יום שלישי הקרוב, ג' אלול, בשעה 9:30 נעלה לקברו של הרב בהר הזיתים יחד עם רב היישוב וראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד והרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון. מהשעה 11:00 עד השעה 17:00 נקיים בבית המדרש ההסטורי שבו הרב ייסד את ישיבת מרכז הרב -יום עיון עם רבנים בהם רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ולראשונה גם הרצאות TED קצרות בסלון בית הרב בנושא "אחריות על השיח בחברה בישראלית" עם יו"ר מכון זבוטינסקי- ח"כ לשעבר יוסי אחימאיר ואחרים''.

במקביל יפתח בבית הרב מוקד התרמות טלפוני על מנת לקרוא לציבור שאוהב את הרב קוק ומוקיר את מורשתו לתרום להמשך העשייה הענפה שמתרחשת בבית הרב.