אנחנו בצד החלש יותראלירן אהרון

איש התקשורת אראל סג''ל מתייחס בערוץ 7 למאבקי ימין-שמאל בתקשורת הישראלית ולביקורת על התנהלות צה''ל כלפי הציונות הדתית.

על היחס העוין של עיתונאי השמאל כלפי רבה של צפת הרב שמואל אליהו אמר סג''ל כי ''יש פה מלחמת רעיונות או מלחמת אזרחים שקטה במובן הזה של מאבק שבטי''.

לדברי סג''ל, כאשר הוא מראיין איש שמאל ברדיו 103FM, הוא מנסה ללחוץ את המרואיין לפינה. ''כשאני מראיין נציגים של השמאל ואני רוצה להגחיך אותם או לייצר מהם בסיס לטיעון משלי, אז ברור שאני רוצה להפיל בפח את המרואיין שלי, אני ימני".

"אז אני מניח שאותו דבר נכון למראיינים שהם דוברי הרוח של המחנה שלהם, הם רוצים להביא את הסחורה של המחנה שלהם''.

נראה שפורום מטכ''ל החליט ללכת ראש בראש עם הציונות הדתית. מה דעתך?

''זה חלק ממלחמת הזהות שמתקיימת בחברה הישראלית. זה חלק מהעובדה שצה''ל הוא צבא לא נורמלי - צבא עם, צבא חובה בשנת 2018 עם ערכים של כור היתוך והיום הוא צריך לחנך אז הוא הופך למתנ''ס: הדתיים רוצים לכאן והחילונים רוצים לכאן. יש מאבק רעיונות תמידי בתוך צה''ל וזה לא בריא לצבא.

''צה''ל ב-2018 זה אותו צבא שהוקם בשנות ה-50 עם תפיסה של כוח היתוך. מצד אחד צבא יהודי ומצד שני הפצ"ר ידבר איתך על ערכים של דמוקרטיה. הבעיה של הצבא זה שמרוב דיבורים על ערכים הוא קצת מתבלבל והוא לא צריך להתעסק בזה.

למה יש טענות על ''הסתה'' רק מצד ימין ולא משמאל?

''זאת היתה השיטה של השמאל מימים ימימה, בכל מקום בעולם לדבר על שנאה, שיסוי וקיטוב בטורבו 400 קמ"ש. אני כבר לא מתרגש מזה כי אני רגיל לצביעות הזו. איך אומר חבר שלי שמעון ריקלין? אתם כבר יודעים למה''.