דגלי אש"ף בכיכר
דגלי אש"ף בכיכרצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

סא"ל (מיל') ברוך ידיד, יועץ לענייני ערבים בפיקוד מרכז לשעבר, מביא את הפרטים המלאים על המעורבות של הרשות הפלסטינית בהפגנת הערבים נגד חוק הלאום בכיכר רבין.

בתכנית של ענת דוידוב וינון מגל ב־103fm סיפר על שיחות הטלפון של גורמים ברש"פ עם מובילי המחאה במגזר הערבי והבדואי.

"במהלך סוף השבוע החולף גורמים בוועדה לאינטרקציה עם הציבור הישראלי, וועדה שכפופה לאש"ף על ידי אבו מאזן, פעלו במטרה להביא ציבור ערבי ישראלי אל ההפגנה במוצאי שבת בתל אביב." סיפר ידיד, וכשנשאל על איזה מקורות הוא מסתמך אמר, "אני מסתמך על שיחות שניהלתי עם גורמים ברמאללה, ובנוסף חברים בוועדה לאינטראקציה לא מכחישים או מאשרים את הדברים. מעבר לזה יש לציין כי יצאו שיחות טלפון מהוועדה שיושבת בבניין אש"ף אל ארגוני שמאל מישראל".

לשאלה האם היה גם מימון של הרשות להפגנה השיב ידיד, "אני לא יכול להצביע על מימון, או על שינוע הדגלים שהפכו למוקד הסערה. מדובר פה בעיקר בהנגשת הצורך להגעה של קהל גדול להפגנה נגד חוק הלאום. בוועדה לא ראו בעין יפה את הנפת הדגלים בכמות רבה, אחד מהם אפילו נזכר בהפגנות שנעשו בזמנו ברוטשילד ואמר לי שהן מתו ברגע שארגונים פוליטיים רכבו עליהם.

אין ספק שהם מבינים שמדובר בגול עצמי, הוועדה הזו מאוד נזהרת להתערב בעניינים ישראליים פנימיים מאז ששר הביטחון הנוכחי שלל את היתרי הכניסה שלהם אל המדינה. גם אבו מאזן אמר לאחרונה שהעם צריך להחליט מהו טיבו של חוק הלאום, ומנגד חשוב להדגיש שהוועדה כן פעלה שיגיעו רבים להפגנה הזו".

לסיום הוסיף, "אבו מאזן פרסם לאחרונה בעת שביקר בדרום אפריקה שחוק הלאום הוא גזעני, ומדינת ישראל מוכיחה את היותה מדינת אפרטהייד".