ריבלין ובולטון
ריבלין ובולטוןצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ון בולטון, המבקר בישראל.

"אני שמח לארח היום ידיד גדול של מדינת ישראל והעם בישראל״, ברך הנשיא את בולטון והוסיף ״אני רוצה להודות לך על כל שעשית עד עתה למען ישראל ואנו יודעים כי תעשה עוד רבות. אנו מברכים אותך מעומק הלב על הגעתך".

בולטון השיב לו "זהו כבוד עבורי לפגוש אותך ואני מודה לך. אלו זמנים מאוד מאתגרים עבור ארצות הברית וישראל. אני שב ומדגיש את הקרבה והידידות החמה בין המדינות, בין הממשלים ובין העמים ומודה לך על פגישתנו".

בפגישתם דנו השניים על הנושאים העומדים על סדר יומה של מדינת ישראל בהיבטי הביטחון האזורי ובמרכזם המצב בעזה ויחסי ישראל והפלסטינים.

הנשיא הדגיש כי ''ישראל נוקטת בצעדים כלכליים-אזרחיים רבים לשיפור המצב המתדרדר בעזה על מנת למנוע משבר אך לצערנו חמאס מפנה את המשאבים להתעצמות צבאית ופעולות טרור''.

הנשיא הבהיר כי יציבות ביטחונית ושקט יושגו גם באמצעות טיפול במצוקות האזרחיות ועל כן כל מאמץ בינלאומי למען מטרה זו הוא חשוב והכרחי.

ריבלין הוסיף שדרישת העולם לתשומת לב הומניטארית מצד מדינת ישראל באשר למתרחש בעזה לא יכולה להתעלם מההפרה הבוטה של חמאס מול הצורך ההומניטארי הבסיסי של שחרור אזרחינו וגופות חיילינו המוחזקים בעזה, והפציר בבולטון לוודא כי נושא זה אינו יורד מסדר היום בכל הנוגע לכל שיח עתידי.

בנושא האיראני הדגיש הנשיא שישראל עוקבת מקרוב אחר הניסיונות להגברת המאמצים לפגוע בישראל וביציבות האזורית על ידי ההתבססות האיראנית בסוריה ובעיראק, המשך פיתוח הטילים המדויקים בסוריה ובלבנון, העברות אמצעי לחימה מתקדמים, וכספים לחיזבאללה ולחמאס והקמת מיליציות שיעיות.

"מדינת ישראל נחושה לפעול בכל דרך שתידרש על מנת לנטרל איומים אלה״, הבהיר הנשיא והרחיב באשר לחובה להוציא את הכוחות האיראניים מהאזור תוך רתימת הקהילה הבינלאומית לנושא.

הנשיא הדגיש את חשיבות הפרישה האמריקאית מהסכם הגרעין ואמר כי היא יצרה ״חלון הזדמנויות ייחודי להפעלת לחצים כלכליים על איראן על מנת להגביל בצורה אפקטיבית ולאורך זמן את יכולות הגרעין שלה והרחבת הפיקוח עליהן וכן את חתרנותה האזורית״.