אליעזר ושרה רוזנפלד
אליעזר ושרה רוזנפלדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

אליעזר רוזנפלד, אב שכול שצירף את חתימתו למכתב המשפחות השכולות נגד מינוי יאיר גולן לרמטכ''ל, מסביר את התנגדותו למינוי האלוף לתפקיד הבכיר בצה''ל.

בפתח השיחה עם ערוץ 7 מציין רוזנפלד כי גולן הוא קצין מוערך שתרם רבות לביטחון המדינה, אך התבטאויות שהשמיע בעבר משקפות עמדות שאינן ראויות.

רוזנפלד מזכיר את נאומו של האלוף גולן בטקס יום השואה 2016, אז אמר גולן "מפחיד לזהות בקרבנו את אותם תהליכים מעוררי החלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנה".

לדברי האב השכול, "בתקופה שבה אנחנו נלחמים בפלסטינים שבאים עלינו לכלותינו, איך אפשר שמפקד בכיר בצבא ישווה את המציאות של היום או אפילו יגיד שיש ניצוצות של סימנים המסמנים השוואה שלנו לנאצים? זה הזוי".

"איזה יהודי רצה להשמיד את גרמניה? היהודים באירופה עשו משהו למישהו חוץ מלעשות טוב ולחיות בשלום? איך אפשר להגיע להשוואה כזו?'', שואל רוזנפלד.

ההתבטאות של סגן הרמטכ"ל

התבטאות נוספת שמיוחסת ליאיר גולן נשמעה ממנו לקראת סוף שנת 2006. גולן שוחח עם תלמידי מכינה והביע התנגדות להריגת פלסטינים שאינם מעורבים בטרור גם במחיר פגיעה בחיילי צה''ל.

האב השכול רוזנפלד מגיב לאמירה הזו ותוהה ''למה אני צריך לחוס על אמא שצוהלת כשהבן שלה מתאבד? הם לא חסים על חיינו אז למה חיילים שלנו צריכים לחוס על חייהם?

''מישהו חס בסוריה על החיים של מישהו? אני לא רוצה הצהרות, אנחנו מספיק מוסריים, די והותר. מי שמתבטא שאנחנו צריכים לקחת סיכון עד שהמחבל התפוצץ עלינו ואז לירות בו ממש - זה מעוות. אף מדינה לא תסכים למצב כזה שהולך פה. איבדנו את היקר לנו מכל לפעמים בגלל מצבים כאלה שחיילים שלנו הגיבו מאוחר מידי ולא פתחו באש''.

"אנחנו כהורים שכולים מנסים קצת לפתוח את עיניהם של אחינו בית ישראל, תפקחו את העיניים לראות את המציאות ואת המגמות האמיתיות של האויבים שיושבים בתוכנו", מוסיף רוזנפלד בשיחה עם ערוץ 7.