תרגול במגלן
תרגול במגלןצילום: אדי ישראל, פלאש 90

לוחם יחידת 'מגלן' שנפצע קשה מאוד בגבו במהלך תרגיל בו היה שותף לפני כשבועיים, שב להכרה ועל פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' אך שוחח עם קרוביו.

נזכיר כי הפגיעה הקשה בלוחם שתירגל פריקה בקפיצה מהאמר אל שיחים העלתה דרישה לבחינת דרכי תרגול של לוחמי חטיבת הקומנדו. זאת לנוכח מספר אירועים קשים ביחידות מגלן ודובדבן כשהחמור בהן הוא מותו של לוחם דובדבן מירי חברו.

בבדיקה שנערכה מיד לאחר האירוע הקשה של פציעת הלוחם הגדיר מפקד האוגדה את הקפיצה והתרגול כפעולה פסולה, לא מקצועית, לא ערכית, מסוכנת ושאין בה צורך. בעקבות התרגול הוחלט על הדחתו של מפקד הצוות .

העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח כי הלוחם, הצפוי לעבור תהליך שיקום ארוך, עבר כבר סדרת ניתוחים ואתמול לאחר שהתעורר והחל לנשום באופן עצמאי ולדבר עם הסובבים, הועבר למחלקת הטראומה בבית החולים.

תקלה חמורה נוספת שאירעה ב'מגלן' ואודותיה מדווח העיתון היא האירוע בו לוחם נוסף ביחידה נפצע באורח בינוני במהלך אימון קרב מגע ולא פונה בזמן. מפקד אוגדה 98, תת־אלוף ירון פינקלמן, תיחקר את שני אירועי הבטיחות החמורים והחליט על נקיטת צעדים פיקודיים נגד שני המפקדים. לגבי סגן ג', מפקד הצוות של הלוחם שנפצע במהלך אימון קרב המגע, נקבע "הקצין פעל באופן שגוי במהלך האימון והתרשל בכך שלא פינה את הלוחם לאחר שנפצע", והוא הודח מתפקידו.