ניר ברקת ומשה חוגג
ניר ברקת ומשה חוגגצילום: דוברות עיריית ירושלים

יש תקווה. בתום ימים מורטי עצבים ומותחים, עברה בית"ר ירושלים לידיים חדשות, כשיזם ההייטק משה חוגג קנה את הקבוצה הירושלמית מאלי טביב, בסכום הנאמד בכ-26.5 מיליון שקלים.

מכירת הקבוצה הירושלמית הגיעה לאחר חודשים ארוכים בהם נאבקו אוהדי בית"ר בבעלים היוצא טביב, אשר עמד בראשות הקבוצה בחמש השנים האחרונות ולצד שיאים והישגים יפים, הצליח לקומם עליו את כל האוהדים הבית"רים, ללא יוצא מהכלל.

כעת יוצאת בית"ר לדרך חדשה, שכבר אמש סיכם הבלם הוותיק טל בן חיים את תנאיו בקבוצה וצפויים להגיע שחקנים נוספים בקרוב.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה היום את חוגג על רכישת הקבוצה כשהודתה לו על שהציל את בית"ר מאבדון תחת טביב. "עשית את המעשה הנכון והמתבקש", אמרה רגב לחוגג בשיחת טלפון. "בצעד הזה הצלת את הקבוצה הכי צבעונית בליגת העל. ליגת העל ללא בית"ר ירושלים בצמרת, היא לא אותו הדבר".

עוד אמרה רגב לחוגג, "הרמת מחדש את מורל האוהדים הנפלאים של בית"ר - הקבוצה שמייצגת בגאווה את ירושלים עיר הבירה שלנו. מאחלת לך, לאלי אוחנה, לשחקנים ולאוהדים עונה מוצלחת".

אמש מיד עם רכישת הקבוצה ביקר חוגג בכותל המערבי ואמר כי אמנם הוא הבעלים, אך הקבוצה שייכת לעיר ולאוהדים והוא יעשה הכל בכדי להחזירה לימיה היפים.

רבים בירכו את חוגג על רכישת הקבוצה, כשבתוכם המועמדים לראשות עיריית ירושלים וראש העיר היוצא ניר ברקת.

ברקת שהיה חלק מהמתווכים בעסקה, אמר "אני משוכנע שבכוחם של הצעדים שמשה חוגג מתכוון לעשות עם כניסתו, היא להחזיר את בית"ר לגדולתה עם הקהל העצום של אוהדיה. אני כאן כדי להושיט יד ולעזור, בכל תפקיד שבו אהיה".

גם השר לענייני ירושלים והמועמד לראשות העיר זאב אלקין בירך את חוגג כשאמר, "בית"ר היא סמל וגאווה של ירושלים. אני מייחל לדרך חדשה וטובה". עוד הבטיח אלקין כי "כראש העיר אעשה כל דבר כדי לעזור לקבוצה בפתרון הבעיות שקיימות היום. מגיע לנו שבית"ר תחזור לגדולתה ותחזיר את האליפות לבירה".

עופר ברקוביץ', המועמד גם הוא לראשות העירייה אמר: "שמחתי לשמוע שבשעה טובה ומוצלחת עסקת מכירתה של בית'ר ירושלים הגיעה לסיכום והמועדון יעבור לידיו של משה חוגג. כולי תקווה שחוגג ישקיע במועדון כדי שימשיך להיות בצמרת ליגת העל ויתחרה על כל התארים בכדורגל הישראלי. ברצוני לברך את חוגג ולומר לו תודה בשם תושבי ירושלים ובשמי על שבחר להוביל את הקבוצה של המדינה. נמשיך לפעול יחד כדי לעודד סובלנות ולמגר אלימות במגרשים כדי להוציא מסר ספורטיבי אמיתי מירושלים. עבורי זה יום חג הן כאוהד בית'ר והן כירושלמי מלידה. יאללה בית"ר."

משה ליאון, מועמד נוסף לראשות העירייה ומי שאף תיווך בין רוכש אחד פוטנציאלי לטביב לפני כחודש וחצי, ברך אף הוא כשאמר: "זהו יום חג למאות אלפי האוהדים של בית"ר ירושלים, שיוצאת לדרך חדשה תחת משה ועודד חוגג, ואני מאחל להם שיצליחו להצעיד את הקבוצה להישגים להם היא ראויה. כמי שהיה מעורב באופן פעיל בתקופה האחרונה במגעים השונים למציאת רוכש, אני יכול להעיד כי כל הגורמים עשו את מירב המאמצים ועל כך אני מברך".

"בית"ר ירושלים היא סמל ירושלמי ומקור לגאווה לכולנו - וכראש העיר אפעל ככל שביכולתי לסייע למועדון - בדגש על השקעות משמעותיות במחלקות הילדים והנוער כבסיס לצמיחתה של בית"ר", אמר ליאון.