מנהרות קבורה
מנהרות קבורהצילום: הדס פריש. פלאש 90

במשרד לשירותי דת מאיצים את התוכנית לקבורה המונית במקרה של מצב חירום, בהתאם להחלטות הממשלה וכחלק מהפקת הלקחים שנכתבו בדו"ח מבקר המדינה.

כזכור, הממשלה החליטה להעביר את האחריות לטיפול בקבורה ההמונית ממשרד הפנים למשרד לשירותי דת.

עם כניסתו של השר דוד אזולאי ומנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס לתפקידם, התברר כי תחום הקבורה במצב חירום נותר תלוי בין המשרדים ואין משרד שאכן מפקד על האירוע.

יצחק ישי, מנהל אגף בכיר קבורה, סיפר "בחודש הקודם ערכנו כנס מיוחד שעסק בנושא הקבורה בחירום. אנו שוקדים על הקמת מערך מתנדבים והכשרתם לקבורה בחירום".

אורית מסמי, סנכ"לית פורם החברות קדישא, אמרה כי "שיתוף הפעולה בין המשרד לשירותי דת לבין החברות קדישא הוביל להתקדמות משמעותית בכל הקשור לנושא הקבורה בחירום. חברי הפורום המאגד בתוכו את חברות הקדישא הגדולות בישראל ומוביל את מערך הקבורה בישראל, לוקחים חלק פעיל בתוכנית ובגיבוש המדיניות בשעת חירום.

''זהו צעד ראשון וחשוב בכל הקשור להערכות לתרחישי אסון לאומיים ומתן כלים לכל הגופים הרלוונטיים למצב שבו יידרשו, חס וחלילה, לקבור מאות ואף אלפי חללים בבת אחת. כחלק מההיערכות הוקמו מחוזות, נערכו שיתופי פעולה ותיאומים מול משטרת ישראל, פיקוד העורף ופורום החברות קדישא, כמו כן המשרד לשירותי דת פועל בשיתוף פעולה עם זק"א- תל אביב, לצד גיוס מתנדבים נוספים", תיארה.