ג'ון דיברתולומיאו מול תמיר בלאט
ג'ון דיברתולומיאו מול תמיר בלאטצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

השלב השני של מוקדמות גביע העולם בכדורסל עומד לצאת לדרך, והיום (רביעי) מפרסם מאמן הנבחרת ומאמנה של הפועל ירושלים, עודד קטש, את שמות 16 השחקנים שיוזמנו לקראת צמד המשחקים הקרובים.

רשימת 16 השחקנים אותה פרסם קטש מהווה היסטוריה של ממש כשלראשונה מזה 11 שנים תשחק הנבחרת הישראלית ללא מתאזרח בעמדת הסנטר ועל בסיס טהרת הישראלים בלבד.

ההחלטה של קטש לזמן את ג'ון דיברלתומאו, קפטן מכבי ת"א, במקומו של ריצ'ארד האוול מגיעה בשל השעייתו של האוול מכל פעילות ספורטיבית לאחר שבדמו נמצאו חומרים אסורים וזה אף הודה בעישון סמים מסוג מריחואנה האסורים על פי החוק. האוול, ששיחק במדי הנבחרת מאז אליפות אירופה ב-2017, ייעדר ולראשונה מאז הופיע ג'רון רוברטס ביורובאסקט 2007, השחקן המתאזרח של הנבחרת הישראלית ישחק בעמדות החוץ ולא בפנים.

בהיעדר סנטר מתאזרח, חובת ההוכחה בקו הקדמי ומתחת לסל תהיה על איתי שגב, עידן זלמנסון, ג'ייק כהן ובן אלטיט. האם אלה יצדיקו את האשראי שניתן לשחקן הישראלי בליגה הבכירה?

מי שיערכו הופעת בכורה במדים הלאומיים יהיו איגור קולשוב, שחוזר למכבי ראשון לציון אחרי שסיים את קריירת המכללות שלו וכרם משעור, שעזב את מכבי ת"א וחזר לבני הרצליה. כזכור, אשתקד נקנס משעור ב-10,000 שקלים על ידי איגוד הכדורסל בשל אי התייצבותו להכנות לאליפות אירופה. הפעם זה צפוי להגיע.

הנציג היחיד מנבחרת העתודה, אלופת אירופה, יהיה יובל זוסמן שחקנה של מכבי ת"א כשזו שולחת ארבעה משחקניה לנבחרת - דיברתולומאו, כהן, נמרוד לוי ויובל זוסמן. ספק אם מישהו מהם יוכל לעמוד לרשות הנבחרת הלאומית בחלונות הבאים, שיתנגשו עם משחקיה של אלופת המדינה ביורוליג.

הנציג הישראלי היחידי בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA והקפטן, עומרי כספי, שהחמיץ את השלב הראשון במוקדמות גביע העולם בשל החפיפה למשחקי ה-NBA, שוחרר גם מהחלון הנוכחי.

הנבחרת תתכנס לפתיחת האימונים ב-30 באוגוסט, וב-5 בספטמבר תצא לצמד משחקי הכנה בסנט פטרסבורג מול רוסיה ופולין. ב-13 בספטמבר היא תארח את גאורגיה ביד אליהו במשחק הרשמי הראשון של שלב המוקדמות הסופי, וב-16 בספטמבר תתארח בלייפציג אצל גרמניה.

הסגל המלא:

הקפטן גל מקל, תמיר בלאט, בר טימור, ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן, איגור קולשוב, גולן גוט, גיא פניני, רפי מנקו, תומר גינת, ג'ייק כהן, נמרוד לוי, כרם משעור, איתי שגב, עידן זלמנסון ובן אלטיט.