מהתיר מוחמד
מהתיר מוחמדרויטרס

ראש ממשלת מלזיה, מהתיר מוחמד בן ה-92, אמר לסוכנות AP שהאנטישמיות היא מונח שהומצא לשם השתקה.

"ישנו גזע אחד שאי אפשר למתוח עליו ביקורת", הסביר. "אם אתה אנטישמי, זה נראה כמעט כאילו שאתה פושע". הוא הכחיש שהוא אינו אוהב יהודים רק משום שהם יהודים. "אנטישמיות היא מושג אשר מומצא כדי למנוע מאנשים לבקר את היהודים על כך שהם עושים דברים שאינם בסדר".

"כשמישהו עושה משהו לא בסדר, לא אכפת לי מה גודלו", הוסיף. "אם עשויים להיות מדיות גדולות אבל אם הם עושים משהו שאינו בסדר, אני משתמש בזכות שלי לחופש הביטוי. הם מבקרים אותי, מדוע איני יכול לבקר אותם?".

סוכנות הידיעות JTA הסבירה שמוחמד הוא אנטישמי מושבע וידוע. הוא הושבע לראשות הממשלה בחודש מאי - כמעט 20 שנה לאחר הפעם האחרונה בה שימש בתפקיד.

ב-2012 כתב בבלוג שלו ש"היהודים שולטים בעולם הזה באמצעות שליחים" (by proxy). ב-2003 אמר – בפסגת ארגון הוועידה האיסלמית בקואלה לומפור – כי "לא ייתכן ש-1.3 מיליארד מוסלמים יובסו ע"י מיליונים ספורים של יהודים. חייבת להיות דרך. ונוכל למצוא את הדרך רק אם נעצור כדי לחשוב, להעריך את חולשותינו ונקודות החוזק שלנו, לתכנן, לבנות אסטרטגיה, ואז לצאת למתקפת נגד. האמת היא שאנחנו מאוד חזקים... האירופאים הרגו 6 מיליון יהודים מתוך 12 מיליון".