יורם הלוי (במרכז) במהלך חנוכת חדר ההנצחה
יורם הלוי (במרכז) במהלך חנוכת חדר ההנצחהצילום: דוברות המשטרה

משטרת ירושלים חנכה היום (חמישי) בית כנסת חדש וחדר הנצחה לזכרם של 115 חללי מחוז ירושלים שנפלו בעת מילוי תפקידם.

הטקס התקיים במגרש הרוסים במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ובני המשפחות השכולות.

מיקומו של חדר ההנצחה, בליבה של משטרת ירושלים, מסמל באופן מובהק את הקשר הישיר בין דורות השוטרים ששירתו בירושלים וחללי המחוז שנפלו בעת ביצוע תפקידם, לבין המבנה ההיסטורי שבו פועל מחוז ירושלים מאז הקמתו בשנת 1948.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ אלשיך, אמר בטקס "במשך 70 שנות קיומה, אתגריה הביטחוניים של מדינת ישראל השתנו ללא הכר ואיתם ולצדם, אתגרי משטרת ישראל, בעיקר מאז שהוטל על משטרת ישראל האתגר של בטחון הפנים.

''לצערנו, לאורך גל הטרור האחרון, הפכה זירה זו לזירה עם החיכוך הגבוה ביותר, מה שגבה מאתנו מחיר דמים יקר. למרות הנפגעים והשחיקה האינסופית, רוח המחוז נותרה כשהייתה- רוח לחימה ושירות, כאשר המחוז מקפיד לתת קשב מקביל, ללחימה בפשיעה ולשיפור שירותי המשטרה לאזרח. למרות 70 שנות עצמאותנו, אנו נדרשים לשמור על גופה של המדינה ולשלם בגופם של שוטרים ושוטרות עם מסירות נפש אינסופית, שמקריבים את היקר מכל- את חייהם.

"חללי משטרת מחוז ירושלים והיחידות המתגברות, פעלו מתוך אמונה בשליחות העשייה למען אזרחי ישראל, כדי שיוכלו לחיות את חייהם בבטחה, בשקט וללא מורא. גבורתם מהווה סמל ומופת, לכל שוטר וקצין במשטרת ישראל", הוסיף המפכ''ל אלשיך.