זירת האירוע
זירת האירועצילום: איתן שויבר/TPS

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תוקף את אזלת ידן של הרשויות בכל הנוגע להסדרה הבטיחותית של הצומת שבו נהרגה חוה חיה רויזין מעמנואל, סמוך לישוב חוות גלעד, באירוע שטרם ברור אם היה פיגוע דריסה או תאונה קשה.

"הכתובת הייתה על הקיר", קובע דגן ומספר כי כבר לפני ארבעה חודשים פנה למנהל האזרחי ולמשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את הצומת.

בין השאר דרש דגן להציב תחנה במקום בטענה ש"המקום מסוכן בטיחותית ובטחונית". במכתב התריע דגן מפני פיגוע דריסה במקום או תאונה ודרש להציב מפרץ עצירה מסודר, תחנה הכוללת מיגון, ועצירה של קווי תחבורה ציבורית העוברים במקום.

הפנייה טרם נענתה ובמועצת שומרון מעריכים שהסיבה להתעלמות מהפנייה היא פוליטית.

לדברי דגן, "מצער ששיקולים פוליטיים באים על חשבון חיי אדם. בין אם היה מדובר בפיגוע דריסה ובין אם היה מדובר בתאונה את חייה של חוה היה ניתן להציל. פעם אחר פעם התרענו וביקשנו להסדיר את הצומת. אולם שיקולים פוליטיים צרים גברו על השיקול של חיי אדם".

"צר לנו שמשפחתה של חוה ותושבי השומרון צריכים לשלם את המחיר על כך. אנחנו דורשים לשנות את הגישה בנושא הזה. ולהסדיר את הצומת כך שנמנע אסונות כאלו בעתיד", מוסיף דגן.

הישוב חוות גלעד קיים מזה 16 שנים. אדמותיו נקנו על ידי משה זר והיישוב הוקם לזכר בנו גלעד זר שנרצח בפיגוע ירי לפני כ17 שנה. החלטה על הסדרת הישוב התקבלה בממשלה לפני כ- 8 חודשים, לאחר רצח הרב רזיאל שבח בפיגוע ירי שהתרחש במקום בו נהרגה חוה רויזין.

על אף ההחלטה התב"ע של הישוב טרם אושרה על ידי הדרג המדיני ועל פי ההערכות זו היא הסיבה לכך שהסדרת הצומת מבחינה בטיחותית לא מקודמת.

ראש מועצת שומרון בזירה: ''פיגוע לכל דבר ועניין''הלל מאיר - TPS