ח"כ עיסאווי פריג' מסיעת מרצ הגיש תביעת לשון הרע על-סך 100 אלף שקלים נגד השדרן ואיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' בעקבות דבריו נגד חברי הכנסת הערבים.

ח"כ פריג' מסר, "למותר לציין כי דברי הסתה גזעניים מסוג זה, מעבר להיותם משום הוצאת לשון הרע, הינם בדיוק מסוג אותם דברי הסתה אשר הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל. הדברים שנאמרו ע"י ברקוביץ' מהווים חלק מדפוס חוזר של אמירות גזעניות ומשלחות המאפיינות את התבטאותו במסגרת תוכנית זו".

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי ארגון ''עוצמה יהודית'', מוכן לייצג את אייל ברקוביץ' בחינם בתביעה שהוגשה נגדו.

בן גביר המתמחה בטיפול בתביעות לשון הרע ורק לאחרונה זכה בתביעה שהגיש בשם קמב''ץ היישוב היהודי בחברון נגד העיתונאי יגאל סרנה, אומר כי דבריו של ברקוביץ' נאמרו במסגרת חופש הביטוי ושלל הגנות משפטיות עומדות לרשותו.

"לטעמי עומדת לברקוביץ' הגנת אמת בפרסום כאשר הוא צריך לשמוח מאוד שחברי הכנסת הערבים יגישו תביעת לשון הרע. המשמעות תהיה שהם יעמדו על דוכן העדים וניתן יהיה לשאול אותם כל שאלה לרבות קשרים שהם מנהלים עם גורמי טרור וכן הלאה - לא תעמוד להם שום חסינות", אמר בן גביר.

עו"ד בן גביר הוסיף כי "הגנה אחרת שעומדת לברקוביץ' היא הגנת הבעת דעה וטענה כי המדובר בעניין ציבורי ועל ברקוביץ' חלה הגנת תום הלב. האמירה שטיבי וזאחלקה הם מחבלים היא לא רק אמירה של אמת דיברתי, אלא גם עומדת במוקד חופש הביטוי של ברקוביץ' ובליבת המקצוע שלו - שדרן בטלוויזיה.

''במדינת ישראל מותר להביע דעות על פעולת חברי כנסת, ודאי חברי כנסת שלא נאמנים למדינת ישראל ומצהירים על כך בריש גלי, לטעמי התביעה נגד ברקוביץ' יתדחה אם לא מטעמים של אמת דיברתי אז לכל הפחות בשל הגנת הבעת דעה".

בן גביר גם מותח ביקורת על תפקוד הזכיינית קשת, במסגרתה משודרת תוכניתו של ברקוביץ'. "אני מתקשה להבין אותם. מדוע להשתיק שדרן רק בגלל שהוא מרגיז קבוצה מסוימת? כאשר גבי גזית הסית נגד החרדים או המתנחלים איש לא חשב להשעות אותו. לא תמיד אני מסכים עם ברקוביץ' וכך לדוגמא אחרי הראיון שלו עם בנצי גופשטיין גם אני התרגזתי אבל הבנתי שזכותו לשדר ולומר דברים וזה ליבת חופש הביטוי של כל אחד ואחד".