"הבית של רונן" בפסגות
"הבית של רונן" בפסגותצילום: דוברות

בית חם לחיילי צה''ל נחנך הערב (א') ביישוב פסגות בבנימין, במעמד ח''כ מוטי יוגב, ראש המועצה האזורית בנימין אבי רואה, סגן ראש המועצה ישראל גנץ, מח''ט בנימין אל''מ שרון אסמן ומפקד דובדבן סא''ל עמי ביטון.

הבית החם הוקם לזכרו של סמל רונן לוברסקי הי''ד שנהרג מפגיעת שיש שהטיח בו מחבל במהלך פעילות מבצעית באל-עמארי שברמאללה.

ח"כ יוגב (הבית היהודי), חבר ועדת חוץ וביטחון, ציין בפני אביו של רונן הי"ד את חיוניות ההריסה המיידית של בית המחבל לשם הגברת ההרתעה וצמצום פיגועי הטרור באיו"ש. נכון להיום, לחצים שמופעלים על ידי ארגונים אזרחיים-פלסטינים מעכבים את ביצוע הרס בית המחבל.

"התכנסנו לכבוד אירוע מיוחד שמחבר את הגבורה האזרחית של תושבי פסגות ובנימין עם גבורת חיילי צה"ל ובהם חיילי דובדבן, מפקדיהם וחיילי הצוות של רונן, שלילות כימים מגינים בפועל על תושבי פסגות ויו"ש כולם. המבצע באל-עמרי שברמאללה, בו נהרג רונן, נועד ללכוד חולייה שביקשה לירות על פסגות", הזכיר יוגב.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

"אנחנו מבקשים ומקדשים חיים, לנו ולשכנינו. לצערינו בצד השני יש המקדשים את המוות. כאן בישוב פסגות הקימו פינה חמה להחיות את נפש החיילים, העושים לילות כימים לביטחון האזור. פה הנציחו את נשמתו של רונן, שאיננו איתנו, אבל רוח גבורת חייו צרורה ומונצחת כאן בצרור החיים".

ח"כ יוגב הוסיף, "הגבורה הגופנית-הפיזית של חיילי צה"ל ויחידת דובדבן, מתעצמת פה עם גבורת הרוח של משפחת לוברסקי. אני זוכר בשבעה את האבא ולדימיר, את האמא ילנה ואת אריק האח של רונן שדיברו בגבורה. כולנו תקווה שמהבית הזה תאיר הרוח המיוחדת של רונן. במשפחה העידו כמה הוא היה איש משפחה, בצוות ידעו להעיד כמה היה אכפת לו, כמה היה נכון לכל דבר וכמה היה חבר''.

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, תושב פסגות, אמר כי ''לפני שלושה חודשים נפל סמ״ר רונן לוברסקי הי״ד. היום חנכנו בישוב פסגות פינה חמה לעילוי נשמתו בהשתתפות צוותו של רונן, מפקדיו ומשפחתו. בכל מקום שינסו לגדוע חיים, אנחנו נפרח ונפריח, נצמח ונגדל מהתופת.

''קהילת פסגות היא קהילה מדהימה שמאמצת את חיילי הגזרה באופן תמידי, וגם הפעם", הוסיף גנץ.