אימון גדודי
אימון גדודיצילום: דובר צה"ל

לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני תרגלו בחודש האחרון תרחישים מאתגרים במסגרת אימון הקיץ שהחל באליקים והסתיים בהר החרמון.

הלוחמים התאמנו ודימו פעילות מול האויבים בזירה הצפונית והתמקדו בלחימת הלילה בשטחים סגורים ומורכבים.

תרגילים אלה הינם השיא של תקופת אימון אינטנסיבית ברמת הגולן האורכת 17 שבועות ומתרחשים בה תרגילים גדודיים בשיתוף פעולה עם שריון והנדסה.

אחרי שבועות עמוסים בו כבשו שטחים בנויים ותמרנו על גבי נמרים ביום ובלילה הוכיחו לוחמי הגדוד שהם מוכנים לכל תרחיש. זה היה חודש ארוך ואינטנסיבי, המפקדים והלוחמים השקיעו מאמץ רב, פיזי ומנטלי תוך מצבים של חוסר ודאות ולחץ.

הלוחמים התחילו את היום הראשון כשהם מתרגלים לוחמה בשטח בנוי, כיבוש מרחב והתמודדות מול האויב המרכזי של צה״ל, כל זה עם ציוד מלא ומשקל רב על הגב.

בחודשים הקרובים צפוי הגדוד לקחת חלק נוסף במספר תרגילים במטרה לשפר את כשירות הגדוד ולנצל את תקופת האימון המתמשכת לפני עליה לתעסוקה מבצעית בצפון ואחרי קו משמעותי בגזרה הדרומית של עזה.

לאחרונה, ציין הגדוד 70 שנה להקמתו ביום חינוך משמעותי ובמפגש מרגש עם לוחמי הגדוד בעבר ובהווה ובסוף החודש תציין החטיבה עצרת בסימן 70 שנה בכרמיאל אליה מוזמנים כל לוחמי גולני לדורותיהם.

מפקד גדוד 13, סא״ל אבישי ברוקנטל, אומר כי "בשבועות האחרונים הוכיחו מפקדי ולוחמי כי הם כשירים ומוכנים לכל תרחיש שיפגוש אותם וממשיכים להוכיח זאת בתרגילים נוספים. תחת עומסי החום והאתגרים מצליחים הלוחמים לתרגל במצבי לחץ בצורה המקצועית ביותר. אנו ממשיכים בערכיו של הגדוד וברוח החטיבה ומוכנים לכל איום".