ליברמן עם בני משפחת לוברסקי וחבריו של רונן
ליברמן עם בני משפחת לוברסקי וחבריו של רונןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, יחתום בימים הקרובים על צו הריסה לבית המחבל אסלאם נאג׳י, שהרג את סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן למעצר חוליית טרור באזור רמאללה.

משפחתו של הלוחם פנתה לאלוף הפיקוד בבקשה לדעת מתי יוצא צו ההריסה, ובמכתב התשובה שהגיע לידי ערוץ 7 נכתב כי "הליך הוצאת צו הריסה לבית מחבל... הינו הליך מורכב הכולל בתוכו שלבים רבים נוכח רגישותו''.

"בנוסף, כל מקרה נבחן בהתאם לנסיבותיו ולאמות המידה שנקבעו על ידי בג''ץ. בימים אלו נמצא ההליך שבנדון בישורת האחרונה, כאשר כלל הגורמים המעורבים פועלים במהירות המרבית לצורך השלמתו''.

במכתב שנשלח מלשכתו של האלוף פדן נאמר עוד ''נבקש לחזור ולהביע את תנחומינו בפני המשפחה. צה''ל ופיקוד המרכז פועלים לילות כימים על מנת למגר את פעילות גורמי הטרור ולמנוע הישנותה של מעשי טרור מעין אלו''.

שי גליק מארגון ''בצלמו'' שמלווה את המאבק להריסת בית המחבל, מסר ''הרס בתי מחבלים הינו פעולה למען זכויות אדם של אזרחי ישראל מהווה כלי הרתעה ומונעת פיגועים. נמשיך לפעול ולקדם כלי ענישה נגד מחבלים וסייענים וביניהם הרס בתים וגירוש משפחותיהם''.

תיעוד: פעילות דובדבן ביום בו נהרג סמ"ר רונן לוברסקי ז"לדובר צה"ל

בני משפחתו של רונן הי"ד מאוכזבים מהחלטת הפרקליטות הצבאית שלא לבקש עונש מוות במשפטו של המחבל הרוצח. ולדימיר לוברסקי, אביו של הלוחם, אמר "זה בזיון שאין לי מילים. מערכת המשפט שמה את עצמה מעל למערכת הפוליטית ומחליטה מה יהיה עוד לפני תחילת המשפט.

''הרכב השופטים לא מאפשר עונש מוות. זו בושה. אנחנו רוצים למנוע את הרצח הבא ושלא יהיו יותר משפחות שכולות", הסביר האב השכול.

כזכור, רונן לוברסקי הי''ד, לוחם ''דובדבן", נפצע באורח אנוש מפלטת שיש שהשליך מחבל בעת פעילות מבצעית נגד חוליית פעילי טרור שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי באיו״ש. רונן הועבר לטיפול רפואי בבית חולים, שם נפטר מפצעיו.