אליקים רובינשטיין
אליקים רובינשטייןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין מונה לתפקיד פרופ' חבר במסלול הנלווה באוניברסיטה העברית, ויחל ללמד כבר בפתיחת שנה"ל הקרובה (תשע"ט).

רובינשטיין ילמד במחלקה למדע המדינה ובבית הספר פדרמן למדיניות ציבורית וממשל, ויעביר את הקורס "על ממשל, דיפלומטיה ומשפט, ומה שביניהם", שיכלול פרקים בעבודת הממשלה, בדיפלומטיה הישראלית במהלכי שלום, בייעוץ המשפטי לממשלה ובעבודת בית המשפט העליון.

"קיבלתי בתודה את המינוי, כתלמיד האוניברסיטה העברית בכל התארים. אני צופה בעניין וברצון לקראת המפגש עם הסטודנטים", אמר רובינשטיין.

פרופ' דן אבנון, ראש המחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית, הוסיף "כבוד השופט רובינשטיין הינו שילוב נדיר - אולי חד פעמי - של עילוי משפטי ובר סמכא עתיר ניסיון בתחומי המנהל והממשל המדיני. זהו אדם שבמשך ארבעים שנה היה בלב העשייה המדינית והמשפטית של מדינת ישראל - הסכמי קמפ דייויד, הכנת שיחות מדריד, שותפות בצוות המשא ומתן שעיצב את הסכמי השלום עם ירדן וגם במו״מ עם הפלסטינים.

"קצרה היריעה מלמנות את עושר והיקף מעורבותו בממשל, חברה ומשפט בישראל. השופט רובינשטיין הוא חלק מההתחדשות של המחלקה שלנו, שפותחת קורסים והתמחויות לתואר ראשון שנועדו להכשיר בוגרים שישתלבו במערכות חברה וממשל בישראל", הוסיף.