בית חולים
בית חוליםצילום: ISTOCK

חברת טל-פארם (מדיפון) המפעילה את שירותי הטלוויזיה בבתי החולים שאינם פרטיים, הודיעה ליו"ר מועצת הכבלים והלווין כי היא נערכת להפחתת מחיר השירות והשוואתו לקריטריונים שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, החל מה-1 בנובמבר 2018.

תעריף המדויק יצויין בחוזר משרד הבריאות שיפורסם אז.

החברה פנתה בחודש שעבר למשרד התקשורת בבקשה להאריך את רישיונה. במסגרת התייעצות שנעשתה עם המועצה לשידורי כבלים ולווין, כגוף המפקח על שידורי הוט שמועברים למאושפזים באמצעותה, ראש האגף להגנת הצרכן השיבה כי בטרם יוארך רישיונה של החברה, יש לבחון את סבירות התעריפים שלה מאחר והם גבוהים משמעותית מהמחיר של מנוי ביתי.

בשנים האחרונות עם כניסתם של משדרים חדשים על גבי האינטרנט, שאינם מפוקחים על ידי המועצה, מוצעים ללקוחות חבילות טלוויזיה צרות וזולות יותר מבעבר, בעלות שבין 50-150 ₪ בחודש, בעוד שהמחיר של הטלוויזיה למאושפזים לא השתנה משמעותית מאז 2010, ויכול להגיע עד 650 ₪ לחודש למאושפז.

בעקבות הפנייה הוחלט להאריך זמנית את רישיונה של טלפארם בשלושה חודשים בלבד, וכחלק מהשיקול האם להאריך את הרישיון לתקופה ארוכה יותר פנתה יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, למנכ"ל משרד התקשורת וכתבה: "המלצתי היא שלא לאשר הארכת רישיון לחברה לפני שזו תציע למדינה מתווה ברור להפחתת מחיר לכל תקופת הרישיון הבא.

''הפחתת מחיר כתנאי להארכת הרישיון תואמת את מדיניותו המוצהרת של השר להפחית את מחיר שידורי הטלוויזיה שהציבור משלם ולהגביר את התחרות בענף. המשך מתן רישיון לחברה שפועלת כמונופול למעשה ברוב בתי החולים בישראל, ללא התחייבות להורדת מחיר וזאת בתקופה בה המחירים יורדים בענף הטלוויזיה הרב ערוצית – תהיה גם פגיעה בצרכנים, מאושפזים בבתי חולים, בשעתם הקשה".

כעת כאמור הודיעה החברה במכתבה כי היא תפחית את תעריפיה, תוך שמירת הנחות משמעותיות לאוכלוסיות מיוחדות כמו חיילים.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ד"ר בן חי שגב, אמרה "אני מברכת על ההפחתה והשוואתה למחירי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות אך אין בכך די. אני מצפה שהחברה תציג מתווה משמעותי יותר להפחתת מחיר כחלק מהאפשרות שרישיונה מוארך. המאושפזים הם לקוחות שבויים שאינם יכולים לבחור לחברה מתחרה; צפייה בטלוויזיה היא מצרך חיוני לאדם המרותק למיטה ויש להקל על המאושפזים ובני משפחותיהם, שמתמודדים ממילא עם הוצאות גבוהות במהלך תקופת האשפוז".