יוגב עם חלק מהנציגים בנצרת עילית
יוגב עם חלק מהנציגים בנצרת עיליתצילום: דוברות 'האיחוד היהודי'

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) תוקפת את רשימת "האיחוד היהודי" המתמודדת למועצת העיר נצרת עילית וכוללת נציגים מקהילות דתיות וחרדיות.

סלוגן הבחירות של הרשימה הדתית כולל את המילים "נצרת עילית יהודית", וזועבי זעמה על כך.

''מי שהקשר שלו עם הארץ מתוחזק על ידי גירוש, אלימות ותיעוב של העם היליד, מנסה לפצות את האי לגיטימיות הזו על ידי כל מיני אידיאולוגיות", אמרה זועבי בראיון למקומון "אינדקס" בנצרת עילית. "גזענות ושלילת הקשר הטבעי שלנו עם המולדת אינו פיתרון לחוסר הלגיטימיות של המושג 'מדינה יהודית' או 'עיר יהודית'".

מנחם גנדל, יו"ר רשימת "האיחוד היהודי", מסר בתגובה ''חשוב להזכיר לח"כ זועבי כי בורא עולם נתן את ארץ ישראל כולה לעם ישראל. נצרת עילית עצמה, כידוע, הוקמה ע"י ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון, בשם כל ממשלת ישראל, לשמירה על הגליל יהודי.

''מי שהשתתפה במשט מחבלי המרמרה ויתר פעולותיה החתרניות מוכרות לכל, ראוי שלא תטיף לנו על גזענות. רשימת האיחוד היהודי בראשותי תמשיך לפעול להבאת משפחות יהודיות מכל רחבי הארץ והעולם לנצרת עילית ותשמור על העיר יהודית תוך התחשבות שווה בכלל התושבים שומרי החוק'', הבהיר.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב לדבריה של חברת הכנסת זועבי, ''נצרת עילית עיר יהודית. איננו מתביישים בכך ואיננו מתנצלים על כך. נצרת עילית נוסדה ונבנתה על ידי ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון, כעיר עברית - בירת הגליל, במשימת ייהוד הגליל, כחלק מתהליך שיבת ציון וחזרת עם ישראל לארצנו.

"לערבים החיים כאן אמרנו ונאמר אהלן וסהלן. ישראל היא מדינתו של העם היהודי, בה נשמרות זכויות המיעוטים בכבוד ויותר מבכל דמוקרטיה אחרת. נצרת עלית היא עיר יהודית ואיחוד יהודי זו המפלגה שתפעל לחיזוקה של נצרת עלית כעיר יהודית", הוסיף יוגב.