אדם גוזלן עם יוסי דגן
אדם גוזלן עם יוסי דגןצילום: רועי חדי

אדם גוזלן, תושב שבי שומרון, לא חלם כנראה שהביקורת הקשה שספג מהזמר אביב גפן בתוכנית 'אביב או אייל' תיקח אותו להופעה במופע סוף הקיץ של המועצה האזורית שומרון, בפני קהל של 9,000 צופים.

נזכיר כי הזמר אביב גפן לא אהב את נוכחותו של גוזלן בתוכנית המשודרת בקשת 12, רק בשל העובדה שגוזלן מתגורר ביו"ש.

''אני חושב שאתה זה הסיכוי הכי טוב שהילדים של אייל ,מירי, ושלי לא יחיו בארץ בעוד כמה שנים'', הטיח גפן בגוזלן. ''אנשים משיחיים, חיים בהתנחלויות, אתם תוקעים את הסיכוי לשלום''.

מירי מסיקה שישבה גם היא באולפן ענתה לגפן ''אתה עושה הכללה גסה, בדיוק כמו שאתה לא רוצה שיעשו עליך. רצחת את האיש''. אייל גולן אמר לגפן ''אני בשונה ממך רואה ישראלי נפלא. בחור צעיר ואנרגטי שבא לשיר איתנו''

ההתבטאות גרמה לסערה ציבורית ולזעם רב על דבריו של גפן. הבוקר (חמישי) הודיע ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, כי החליט שגוזלן יופיע לצד הזמר עומר אדם בהופעה שתתקיים בשערי תקווה בתחילת השבוע הבא.

"אביב גפן ניסה לגזול מאדם את הזכות להופיע על במה רק בשל המקום בו הוא גר, ואנחנו נעניק לו במה גדולה פי כמה", הסביר דגן והוסיף, "לא נסכים, שתהיה אפליה בכלי התקשורת או בכל מקום אחר כלפי המתיישבים ביו"ש. המתיישבים ביו"ש הם אזרחי מדינת ישראל כמו כל אזרח אחר ומגיע להם יחס שוויוני גם בתוכנית ריאליטי".

גוזלן הנרגש הוסיף, "אני מאוד שמח על ההזמנה הזו. השירה היא החיים שלי ובכל פעם שאני עולה לבמה זו חוויה מטורפת".

הוא סיפר גם על התקרית עם אביב גפן. "זה היה מבחינתי אירוע מאוד קשה. יצאתי בתחושות מאוד קשות והייתי מאוד מתוסכל. צד שני הופתעתי מהאהדה שקיבלתי מהרחוב לאחר מכן. קיבלתי הודעות חיזוק ממאות אנשים ביניהם אנשי שמאל, וכולם אמרו שבעיניהם לא צריך לערב בין פוליטיקה למוסיקה. התרגשתי מהאהדה הרבה שקיבלתי. זה מאוד חיזק אותי ואיחד בין אנשים".

ההופעה המיועדת לתושבי השומרון תתקיים ביום ראשון הקרוב בשערי תקווה ובה יופיע גם חנן בן ארי לצד עומר אדם בהופעה שנחשבת לגדולה ביותר אי פעם בשומרון.