ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שלישי) לליטא לפסגת ראשי המדינות הבלטיות.

"אני הוזמנתי לפסגת המדינות הבלטיות. זו הפעם הראשונה שראש ממשלת ישראל מבקר בליטא ומוזמן לפסגה הזו. זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם", סיפר נתניהו.

הוא הוסיף כי מטרת הביקור היא גם לשנות את תדמיתה של ישראל מבחינה מדינית באירופה. "אנחנו כמובן מעוניינים להדק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם המדינות הללו, כפי שהן מעוניינות לעשות איתנו. אני גם מעוניין לאזן את היחס הלא תמיד ידידותי של האיחוד האירופי אל מול מדינת ישראל, על מנת שנשיג יחס הוגן יותר ואמיתי יותר אל מדינת ישראל. אני עושה זאת באמצעות מגעים עם גושי מדינות בתוך האיחוד האירופי, מדינות מזרח אירופה, עכשיו עם המדינות הבלטיות וגם כמובן עם מדינות אחרות".

"מעבר לכך, הביקור בליטא, כמובן מזכיר לנו את היהדות המפוארת שהייתה שם על השיאים הכבירים שלה ועל התהומות של טרגדיית השואה. יש לזה גם היבט אישי, המשפחה של אבי ואמי זיכרונם לברכה באו מליטא בסוף המאה ה-19 והמאה ה-20, גם בזה אני אגע בביקור הזה", הוסיף נתניהו.

הוא נשאל על ההחלטה שלא לבצע את העבודות בנתיבי איילון בשבת וענה, "אני לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי לתנועה".

בנוסף נשאל נתניהו אם ישראל ויתרה על הציפייה שלה שארה"ב תכיר ברמת הגולן כישראלית לאור התבטאות היועץ האמריקני לביטחון לאומי בנושא. הוא ענה, "שאני אוותר על דבר כזה? לא יכול להיות"