טראמפ
טראמפReuters

עו"ד שלדון שורר, לשעבר יו"ר המפלגה הדמוקרטית בישראל, מזועזע מהטענות נגד הנשיא דונלד טראמפ אך רואה סיכויים קלושים להדחתו מתפקיד נשיא ארצות הברית.

"כשבודקים אפשרות של הדחה השאלה היא קודם כל האם יש סיבה להדחה והשאלה השנייה היא האם זה אפשרי. אז סיבה לדאבוני יש, כי ניתן להדיח את הנשיא אם הוא עשה פשע וכאן זה קרה, אבל בסופו של דבר זו שאלה פוליטית ולא משפטית כי בית הנבחרים אמור להגיש כתב אישום להדחה (אימפיצ'מנט), והמקום שדנים בזה הוא הסנאט שזה מקום פוליטי.

''לכן גם אם הוא עשה פשע זה הופך לשאלה פוליטית, מה יותר טוב למדינה - להדיח אותו או לא, והואיל והיום הסנאט הוא בידיים של הרפובליקנים אז לא נראה לי שאפילו אם הוא עשה את הפשע הוא יודח".

כזכור ביום שלישי הודה עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, כי טראמפ הורה לו לשלם דמי שתיקה לשתי נשים לפני הבחירות ב-2016, כדי למנוע את פרסום טענותיהן על כך שניהלו רומן עם טראמפ. הנשיא טוען כי הוא שילם על כך מכיסו וכי אין מדובר בעבירה על חוק הבחירות.

שלדון שורר טוען שמדובר בעבירות חמורות, "שוחד זה לא רק כשנותנים כסף למישהו כדי לשנות את הדעה שלו אלא על פי החוקה האמריקאית שוחד זה כאשר אדם קיבל את המשרה של נשיא ארה"ב לא בצורה הגונה, וזה בדיוק מה שקרה כאן, שילמו כסף לכמה נשים כדי שלא ידברו ושלא יהיו ראיונות איתן, ראיונות שהיו מוכיחות שטראמפ הוא אדם לא הגון.

"אם הן היו מדברות זה היה יכול לשנות את התוצאות בפנסילבניה, ויסקונסין ואוהיו, וזה היה יכול לשנות את כל הבחירות אז יש כאן קשר ישיר בין התשלום הישיר לנשים האלה לבין קבלת המשרה לנשיא. לכן יש לדאבוני סיבה להדחה אבל אני לא חושב שידיחו אותו".

שורר קורא לבית הנבחרים לקיים לפחות דיון בשאלת ההדחה, "אם ישתנה המצב בבחירות האמצע ויהיו יותר דמוקרטים אז ההדחה תהיה יותר ריאלית, בכל מקרה אני חושב שזה יהיה פשע של הסנאט ושל בית הנבחרים שמגישים את הבקשה להדחה, אם בבית הנבחרים אפילו לא יבדקו את העניין האם יש מקום להדחה. אני חושב שהם לא ימלאו את תפקידם".

לדבריו הציבור האמריקאי מכיר את טראמפ ולא מזדעזע מהגילויים החדשים, "כולם ידעו את הטיב של הבן אדם הזה, הוא נואף, ידענו איזה בן אדם הוא. שמענו גם בהאזנת סתר איך הוא מדבר על נשים, זה אדם גס מאוד, אדם שמשקר כל יום".

שורר מגיב לאמירתו של הנשיא טראמפ ולפיה ידיחו אותו השווקים בעולם יתמוטטו. "זה אגו ענקי שלו, הוא גם ככה עושה נזקים רבים לכלכלה, הוא פוגע בבני הברית שלו ומעלה את המיסים ובגלל זה האיכרים בארה"ב בבעיות. הוא תומך בפוטין והוא חושב שכל העולם יתמוטט אם הוא ילך, הלוואי שילך. אני מחכה ליום הזה".