הפגנה בבנימין: "נשבר לנו"

עשרות תושבי היישובים ענתות ואדם הפגינו הבוקר (שישי) בדרישה לפתוח את ''כביש הטבעת'' המוביל מאזור בסיס ענתות לכיוון הגבעה הצרפתית, ומאפשר להגיע לירושלים בתוך דקות ספורות.

כזכור, הכביש סגור לנסיעה למרות שנסלל לפני 13 שנים ולאחרונה שודרג וחובר לגבעה הצרפתית בהשקעה של כ-40 מיליון ש''ח. הכביש נותר סגור בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה ובשל חוסר גיוס מאבטחים לעמדות הבידוק.

"כביש 437 שעליו אנחנו נוסעים שנים רבות והמוביל ליישובינו הינו כביש מסוכן ביטחונית, רבים מאתנו חוו בו התפרעויות, ידויי אבנים, זריקת בקת"בים ועוד מיני פרעות – ממש סכנת חיים", תיארו המפגינים.

"בנוסף לכך, אין אחד מאיתנו שלא חווה פקקים בלתי נסבלים, איחורים לעבודה, לבתי הספר בירושלים, כל תאונה בכביש סוגרת אותו ואותנו לשעות רבות. כמו-כן, ערך הבתים שלנו נמוך משמעותית. פתיחת הכביש אמורה לשפר פלאים את ערכי הנכסים שלנו בבנימין. המצב בלתי נסבל. לנו נמאס", אמרו.

להפגנה הבוקר הגיעו ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), יו״ר המועצה האזורית בנימין אבי רואה, המועמדים לראשות המועצה ישראל גנץ, אפי שרון ושילה אדלר, המועמד לראשות ירושלים עופר ברקוביץ וחברת מועצת העיר ירושלים יעל ענתבי.

ראש המועצה אבי רואה אמר כי ''אי פתיחת הכביש זו שערורייה גדולה. נפגשנו עם השרים ארדן וליברמן והם עשו את שלהם ברמה של להשיג את התקציב והתקנים. לצערנו משטרת ישראל מעכבת את הכביש וזו שערורייה. פתיחת הכביש תקל גם מבחינה ביטחונית וגם בטיחותית על תושבי האזור ועל כל אזרחי המדינה".

המפגינים הבוקר
המפגינים הבוקרצילום: דוברות

ישראל גנץ המתמודד לראשות מועצת בנימין, אמר כי ״זה צעד נוסף במאבק שאנחנו יחד עם התושבים נאבקים כבר תקופה ארוכה. אנו לא מוכנים להמשך ההתנהלות השלומיאלית של משרדי הממשלה. לא יעלה על הדעת שקרבות בין משרדים יתנהלו על גב התושבים.

''התקציב נמצא, גיוס מאבטחים אינה משימה בעייתית. אני קורא לשר גלעד ארדן לשים קץ להתנהלות הכושלת הפוגעת בתושבים ולאפשר את פתיחת הכביש באופן מיידי עוד לפני פתיחת שנת הלימודים״, הוסיף גנץ.

המועמד לראשות ירושלים עופר ברקוביץ מסר ״פתיחת הכביש היא חלק מחזון תחבורתי מטרופוליני שמחבר את היישובים סביבות ירושלים לעיר במהירות ובנוחות ישירות אל חניוני חנה וסע הפזורים ברחבי העיר תוך מינימום הפרעה לנסיעה השוטפת בשכונות. מצופה מממשלת ישראל הגדולה לפתור מחלוקות ביורוקרטיות כאלו במהירות ולאפשר את פתיחת הכביש״.

שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר המתמודד לראשות מועצת בנימין, אמר בהפגנה כי ''הכביש קיים, התשתיות מוכנות והכל מוכן לתפעול ובכל זאת למעלה מ-5 שנים לא נעשה דבר. הכביש הוא הכרחי לוויסות התנועה ולהקלה על הפקקים הכבדים שאנו נפגשים איתם מידי בוקר וערב. הייתי שמח לו לא היינו נזקקים למחאה ערב הבחירות אך המחאה צודקת ועדיף מאוחר מאשר אף פעם. לתושבי בנימין מגיעה הזכות לאיכות חיים כמו לשאר תושבי מדינת ישראל".