יצאנו שוב ל"בית הרב" במרכז ירושלים כדי לשמוע על הקמפיין הגדול להנחלת מורשת רבה הראשי הראשון של ארץ ישראל הרב אברהם הכהן קוק.

הצוות מדבר בהתלהבות על האלפים שהגיעו להר הזיתים ביום הזיכרון של הרב קוק, והשתתפו באזכרות ובתפילות. רבים מהם המשיכו ל"בית הרב" לסיור במקום המרגש, השתתפו בסדרת השיעורים ולמדו ביום העיון השנתי שנושאו היה השנה "מידות הראי"ה".

"הגיעו לכאן אנשים מכל קצוות הארץ, דתיים ולא דתיים, צעירים ומבוגרים. המבקרים קיבלו הדרכה על הבית ולמדו על דרכו ושיטתו של הרב קוק, הייתה פה תחושה של אחדות גדולה והתפעלות מאישיותו היוצאת מן הכלל של הרב קוק", מספרים בבית הרב.

ומה הוא החלום הגדול של "בית הרב"?

בעקבות ההזדהות האדירה שאנחנו פוגשים בציבור הרחב, עם דמותו ודרכו של הרב זצ"ל, אנחנו האמונים על הבית הזה שבו חי הרב, יצר ופעל, ובו גם ייסד את ישיבתו "מרכז הרב", רואים חובה לעצמנו להנגיש את תורת הרב לציבור הרחב, ובמיוחד לפעול בקרב ילדים ובני נוער כך שלא יהיו צעיר ומבוגר במדינת ישראל שלא יתוודע לדמותו המופלאה של הרב קוק.

עד כה נאספו בקמפיין גיוס ההמונים מעל 700,000 ש"ח, הכסף מיועד ברובו לפתיחת מיזם "מרכז ההסברה והחינוך של תורת הרב קוק לצעירים".

המיזם יהווה פלטפורמה חדשנית להנחלה לימודית וחווייתית של תורת הרב קוק לדור הצעיר, ויפעל בין השאר, גם להכשרת מנהיגות חינוכית צעירה הפועלת ברוחו של הרב קוק.

הכוונת הפעילות ביציאה אל העם לאור הסיסמא "מתחברים אל הרב קוק" היא פועל יוצא הגיוני ומתבקש כהמשך לעשרות האלפים המבקרים בבית מידי שנה, המשתתפים בשיעורים הקבועים ובימי העיון, וכמובן גם ממשיכים בדרכו ומשתתפים בסיורי "מסע המושבות" - גולת הכותרת של הרב קוק ביציאתו אל העם ברחבי הארץ.

לתרומות http://bit.ly/HaravKook-7

מטרות מרכז ההסברה:

  • איתור והכשרת מדריכים ומרצים להוראת משנתו בשיעורים ובסדנאות שעיסוקם בתורת הרב קוק, והמיועדים למוסדות חינוך ולתנועות נוער. במסגרות שונות ובגילאים השונים. המרצים יעברו הכשרה הכוללת סדנאות תקשורת וכתיבה, היכרות עם כלי מדיה ועמידה מול קהל.
  • פעילות לימוד והדרכה מגוונות במוסדות החינוך לצוותי ההוראה ולתלמידים.
  • הרחבת וביסוס "יום הרב קוק בחמ"ד".
  • הקמת מרכז להפקת חומרי למידה רב גילאיים בדפוס ובדיגיטל.
  • שימוש באינטרנט ובטכנולוגיות מתקדמות ללמידה מקוונת וחוויתית.
  • מפגשי הידברות חווייתיים לצעירים וסטודנטים ללימוד משותף בסוגיות שעל הפרק לאור כתביו וחזונו של הרב קוק.
  • הוצאת מייל חודשי שישמש כבמה לצעירים לעניינים שעל הפרק ולסיקור הפעילות.

ב"בית הרב" מספרים בהתרגשות כי עד היום התקיימו וממשיכים להתקיים "פיילוטים" ומגוון שיתופי פעולה עם רשתות החינוך "צביה", "אמי"ת" ו"מרכז ישיבות בני עקיבא", לפעילויות השונות.

ספרי הרב קוק היום הם המפתח להבנת המציאות הנוכחית והמתרחש בדור הזה, והם "מתכתבים" באופן מושלם עם נושאי "הציונות של דורנו".

בית הרב קוק, הממוקם במרכז ירושלים ונגיש לתחבורה ציבורית, מזמין את הציבור הרחב לסייר בחדריו, לראות את המקומות בהם חי ופעל הרב, לצפות בסרטונים מרתקים, להיפגש עם כתבי יד נדירים הנלמדים ומפורסמים על ידי מכון המחקר הפועל במקום ומפתיע תכופות בפרסום אגרות נדירות, ולהתפלל בבית המדרש העתיק, אולם קסום אשר בו נוסדה למעשה ישיבת "מרכז הרב " – ישיבת הדגל של הציונות הדתית שממנה ומכוחה פועלים היום מאות ישיבות ומכינות ורבבות רבנים ותלמידים בכל רחבי הארץ.

"בית הרב" של הראי"ה פונה לציבור הרחב בקריאה נרגשת לתמוך במיזם ההסברה החדש ולהיות שותפים בפועל בהנחלת משנת ומורשת הרב קוק לדור הצעיר.

לתרומות לחצו - http://bit.ly/HaravKook-7