שחקן הפועל תל אביב
שחקן הפועל תל אביבצילום: Roy Alima/FLASH90

הכדורגל הישראלי שוב כאן. אחרי חודשיים של פגרה ולאחר הכנות רבות, ליגת העל בכדורגל נפתחה הערב (מוצאי שבת) באופן רשמי עם מחזור המשחקים הראשון לעונת 2018/19 שסיפק כיאה לכדורגל הישראלי ערב של דרמות והפתעות.

מי שהגיעה לעונה הזאת בקול תרועה רמה ועם ציפיות גדולות זו הפועל תל אביב. האדומים ששבו לליגת העל לאחר עונה אחת בליגה השניה, פגשו הערב את חברתם מהליגה השניה - הפועל חדרה הקטנה.

הצפוניים שהעפילו רק במחזור הסיום של הליגה הלאומית לאחר 39 שנות היעדרות אל הליגה הבכירה, המשיכו את המומנטום מהמפגשים מול התל אביבים בליגה השניה, כששם לא הפסידו להם בכל שלושת המפגשים ביניהן בעונה שעברה כשבדקה ה-21 עלו ליתרון מפתיע משער של אבו-פאני שעשה היסטוריה כשהיה לכובש השער הראשון בליגת העל העונה.

רגע לפני הירידה להפסקת המחצית הצליחו האדומים מת"א להשוות עם שער בבכורה המחודשת של עומר דמארי, אך המילה האחרונה הייתה של חדרה שביתרון שחקן אחד, אחרי שאדי גוטליב הפך למורחק הראשון העונה בליגת העל כשספג שני כרטיסים צהובים בתוך 3 דקות, הצליחה לנצח משער בדקה ה-88 של גומה שקבע - ניצחון ראשון העונה לעולה החדשה והמפתיעה והפסד להפועל תל אביב כבר במחזור הראשון של העונה.

קבוצה נוספת שניצחה הערב במחזור הפתיחה של עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל בדקה דרמטית היא מ.ס אשדוד שגברה על בני יהודה בתוצאה 1:0 משער של עמית ביטון הצעיר בדקה ה-90.

אשדוד עם ניצחון ראשון במחזור הפתיחה בליגת העל לראשונה מאז 2012/13. האם העונה סוף סוף אשדוד תנשום אוויר פסגות לאחר שנים רבות של מאבקים בפלייאוף התחתון?