טיבי
טיביצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ ד''ר ענת ברקו (הליכוד), חברת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מגיבה בחריפות לפניית חברי הכנסת הערבים אל האו"ם במטרה לקדם הצעת גינוי נגד חוק הלאום ונגד ישראל.

"אני עוקבת תקופה ארוכה אחר ההתנהלות של ח"כים מסוימים ברשימה המשותפת ולצערי הרב בל"ד בעצם היא הסמן הימני שלהם", אומרת ברקו בשיחה עם ערוץ 7. ''כולם יישרו קו עם בל"ד, ואני חושבת שהגיע הזמן להסיר את הכפפות מול חברי הרשימה המשותפת ולהגיד די, עד כאן, מספיק. אי אפשר לסבול''.

לדברי חברת הכנסת, ''שום מדינה ריבונית שמכבדת את עצמה לא הייתה מוכנה שחברי פרלמנט שלה יפעלו נגדה במוסדות הבינלאומיים. ''מעל לכל במה הם חוברים ל-BDS, הם עושים תעמולה שקרית נגד מדינת ישראל, הם חוברים לאבו מאזן ואבו מאזן משפיע על חקיקה דרכם בכנסת. זה לא יעלה על הדעת".

ח"כ ברקו מציעה להתחיל מהדחתו של ח"כ אחמד טיבי, "היועץ של ערפאת ח"כ טיבי הוא סגן יו"ר הכנסת. אולי כדאי להתחיל בהדחה שלו. אני חושבת שאת ח"כ טיבי צריך להדיח מיד אם הוא נסע כדי לפעול נגד מדינת ישראל באו"ם. אני לא חושבת שהוא צריך לכהן כסגן יו"ר הכנסת.

''אם הוא אכן חלק מהמשלחת מיד צריך להדיח אותו מתפקידו, אין לי את הרשימה של הנוסעים במסע ההשמצות עם הדרכון הדיפלומטי של מדינת ישראל. אבל בכל מקרה אם אכן הוא חלק מזה הוא צריך להיות מודח. צריכים גם לשלול מהם משכורות. לא לממן את אלו שחפצים בכיליון של המדינה".

"לדעתי חברי הכנסת ברובם מהרשימה המשותפת הם בהחלט לא זכאים לחסינות וצריך לבוא איתם חשבון על ההתנהלות הזאת. הגיע הזמן לעשות סוף לאנרכיה. זאת כבר לא דמוקרטיה, זו פגיעה באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל".

ח"כ ברקו שהשתתפה היום בכנס לקראת הבחירות המוניציפאליות טוענת כי היעד שהציג ראש הממשלה - 40 מנדטים לליכוד - הוא יעד ראלי, "השתתפתי בכנס עם ראש הממשלה ואני יכולה לומר שהגיעו ראשי רשויות מכל הארץ והרבה נאומים של הוקרה והערכה לראש הממשלה על פועלו בארץ ומחוצה לה, על התרומה שלו למדינה, לכלכלה ולחברה ובעשייה בינלאומית.

"ארבעים מנדטים בהחלט זה יעד שהציב ראש הממשלה. אני חושבת שאפשר אפילו להסתכל רחוק מארבעים מנדטים", היא מוסיפה.