אתר בנייה בבית שמש
אתר בנייה בבית שמשצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל וחברת דירה להשכיר פרסמו מכרז למכירת מגרש בן 11 דונם בשכונת המשקפיים ברמת בית שמש, המיועד לבניית 132 דירות להשכרה.

מדובר בהרחבת התוכנית של 'דירה להשכיר' וזו הפעם ראשונה שגם בית שמש נכללת בפרויקט.

לפי הפירסומים של רמ"י, המגרש יימכר לכל המרבה במחיר, שישלם גם הוצאות פיתוח של כ-32 מיליון שקל, וכן מע"מ ומס רכישה.

כל הדירות מיועדות להשכרה, ובניגוד למכרזים אחרים מסוג זה, אין דירות למכירה. המכרז ללא מחיר מינימום, התחרות בין המציעים במכרז תהיה על מחיר הקרקע.

ההחלטה של אנשי רמ"י להכליל את בית שמש בפרוייקט 'דירה להשכיר' לא באה בחלל ריק, אלא כתוצאה של סיור שערכו בעיר לפני כשנה כדי לקדם את הפרוייקט בבית שמש.

בסיור השתתפו יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יחד עם יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן, כאורחיו של ראש העיר משה אבוטבול, במטרה לקדם בניית שכונה חדשה לזכאים במסגרת 'דירה להשכיר' שהקים השר כחלון.

הסיור החל בישיבת עבודה בלשכת ראש העיר, בהשתתפות חברי הכנסת וחברי מועצת העיר בית שמש, משה מונטג ושלום אדרי, ובהשתתפות הגורמים המקצועיים הרלוונטיים: בנימין דרייפוס - מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון, עוזי לוי - מנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ובכירים נוספים.

ראש העיר אבוטבול פתח את הדיון המקצועי וסקר את התפתחותה המואצת של בית שמש, בהיותה העיר בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארץ, כאשר לפני 20 שנה עמדה אוכלוסיית העיר על 17.000 תושבים ואילו כיום כבר עומדת בית שמש על למעלה מ-115.000 תושבים.