אלפים בקבר יוסףששון תירם

מעל 3000 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשכם. זאת כחלק מהכניסות הקבועות לקבר אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בסיוע מנהלת המקומות הקדושים בשומרון וצה"ל.

בין הנכנסים הלילה היו גם שר השיכון יואב גלנט, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מ"מ ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, הרב הראשי הספרדי של אוסטריה הרב ניאזוב, ברוך גורביץ מראשי הקהילה היהודית ברוסיה ואחרים.

במהלך האירוע אמר שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל׳), יואב גלנט: "אני שמח שנפלה לידי הזכות להגיע לקבר יוסף. אין דבר יותר סמלי בעיני מכך שאדם בארץ ישראל יכול לגעת בכפות ידיו בקברו של יוסף, כמו גם בקבר רחל".

"יש לעניין הזה משמעות עמוקה ביותר שמחברת בין ההווה של היום, לבין החוויות שעיצבו את עם ישראל בעבר. החל מלפני אלפי שנים ועד ימינו אנו. התופעה של מדינה ועם שקם לתחייה, אחרי גלות ממושכת, חוזר ונאחז בארץ אבותיו, התופעה הזו היא תופעה ללא תקדים. והמימוש של הרעיון הציוני מושתת על שני דברים: הכוח והצדק.

הצדק זה מה שאנחנו עושים היום. מבקרים את קברו של אחד מאבות האומה. הבן הנכבד ביותר של יעקב. ומצד שני מימוש המעשה יכול לבוא לא רק מכוח הצדק, אלא גם בזכות כוחנו, כיוון שזהו ההבדל בין מה שהיה לנו 2000 שנה, למה שיש לנו היום. אין מקום יותר חשוב להגיד את זה מקבר יוסף. אני מודה לראש מועצת שומרון שיזם את הביקור, ומשמר את השלהבת הזו, של הקשר בין הציבור היהודי, בעולם בכלל ובארץ ישראל בפרט, לבין המקום הזה, שבעת הזו נמצא בבידוד מסוים, אבל עוד חזון למועד".

לדבריו, "המתישבים ביהודה ושומרון הם ביטוי וסמל להצלחתו של המפעל הציוני. צריך להגיד בקול חזק וברור: מימוש הציונות בארץ ישראל הוא ההתיישבות ביהודה, שומרון, בקעת הירדן, הערבה, הנגב והגליל, בכל מקום שבו יש התיישבות ויש חקלאות יהיה גם ביטחון".

ראש מועצת שומרון דגן אמר, "הכניסה לקבר יוסף, תמיד'מלווה ברגשות מעורבים: שמחה על הקרבה ליוסף הצדיק, עצב על הכניסה שנאלצת להיות בלילה בחשכה כגנבים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תשוב לקודשיה. לקבר יוסף. שממשלת ישראל תקבל החלטה אמיצה, ותממש את זכותה על הארץ הזו".

ראש מועצת שומרון הודה למח"ט שומרון, אל"מ שגיב דהן, ולקצין הגמ"ר, רב סרן שלומי כהן, לאנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בראשותו של נתנאל שניר, על הסיוע בכניסה למתחם הקבר.