עזרא גרשי
עזרא גרשיצילום: קובי גדעון, פלאש 90

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבית משפט השלום בכפר-סבא, נגד ראש המועצה המקומית בעמנואל, עזרא גרשי, בגין עבירת שוחד בחירות.

יחד עם גרשי מואשם גם אדם בכיר בקהילת חב"ד בישוב. כתב האישום הוגש לאחר שפרקליט המדינה קיבל את המלצת המחלקה הכלכלית ודחה את הטענות שראש המועצה העלה במסגרת שימוע שקויים לו.

על פי כתב האישום, במסגרת הבחירות המקומיות שהתקיימו במועצה בשנת 2013, גרשי התחייב בהתחייבויות פסולות כלפי האדם הבכיר וחברים בסיעת חב"ד המקומית, כדי שבתמורה יגרמו לחברי קהילת חב"ד להצביע עבורו.

בין היתר, התחייב גרשי בפני האדם הבכיר להעסקת אנשי חב"ד במועצה בתפקידים בשכר, למתן תמיכות כספיות אסורות ואף להעברת תקציבים שכתוצאה מהם יצמחו טובות הנאה אישיות למנהיגי קהילת חב"ד. כדי להבטיח את קיום התחייבויותיו, גרשי מסר ערבות כספית אישית גבוהה.

כמו כן, גרשי הותיר בחשאי את ההסכם שאליו הגיע עם האדם הבכיר ונמנע מלמסור למזכיר המועצה את נוסחו המלא, בניגוד לנדרש ממנו על פי החוק.

במעשים אלה, לפי כתב האישום, פגעו גרשי והאדם הבכיר בטוהר הבחירות למועצה והשפיעו עליהן באופן פסול.

עורך דין אייל בסרגליק המייצג את האדם הבכיר בעמנואל, מסר "בעניינו של מרשנו מלכתחילה לא הייתה כל הצדקה לטיוטת כתב האישום או לשימוע כשלעצמו. כפי שהוכחנו בשימוע - מרשנו אינו גורם פוליטי בעיר; לא דבק בו כל רבב במעשיו; למעט בתחילת הדרך לא הוא ניהל את המו"מ מול מר גרשי אלא הסיעה והוא לא סיכם דבר עם מר גרשי אלא הסיעה. כמובן שמרשנו למען אחדות הישוב לא סירב לכך שיבחר מועמד שיוסכם על ידי הסיעה.

''עובדה ברורה היא שלא בזכות תמיכת הסיעה או מרשנו מר גרשי התמנה. מרשנו נתבקש להיות בורר ראשון להסכמות הצדדים ואכן הסכים לכך אך גם בוררות זאת לא התקיימה.

''אנו מצרים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום, הגם שהוא מצומצם יותר בעקבות השימוע, אין כל ספק שאין כל הצדקה להעמיד לדין את מרשי שכן הפרקליטות לא יכולה להוכיח את יסודות העבירה, שכן הראיות מראות הפוך בדיוק. מרשנו ערוך למלחמה הנדרשת ולמרות הצורך להוכיח את חפותו בבית משפט תוך ניהול הליך, אנו משוכנעים כי אם ידרש הדבר- נוכיח את חפותו המלאה", הוסיף בסרגליק.