צפרדע זכוכית- אפשר ממש לראות את הלב שלו פועם
צפרדע זכוכית- אפשר ממש לראות את הלב שלו פועםצילום: iStock

חברי הכנסת אוהבים להתהדר בכך שהם חיים בשקיפות מלאה אבל הם לא היחידים.

יש חיות בטבע המעדיפות עור שקוף ומדהים על פני עור צבעוני ורגיל. ריכזנו עבורכם מספר חיות שקופות ומדהימות שבאמת לא מסתירות דבר:

1. פרפר כנף הזכוכית- למרות שם הפרפר, הכנפיים שלו לא באמת עשויות מזכוכית. הפרפר נמצא בעיקר באמריקה (במקסיקו ופנמה) וניזון מצמחים כמו כל פרפר רגיל. כנפי הפרפר עשויות מחומר מיוחד שבקושי בולע את האור שמעניק לו את המראה המדהים שלו.

פרפר כנף הזכוכית- הכנפיים לא מזכוכית אבל עדיין מדהימות
פרפר כנף הזכוכית- הכנפיים לא מזכוכית אבל עדיין מדהימותצילום: iStock


2. חסילון רוח רפאים- גם בעל חיים זה מצוי בצפון אמריקה והוא די חי יחסית לרוח רפאים. החסילון כל כך שקוף עד שלרוב אפשר לראות אותו רק כשהוא בתנועה. כמו שאתם רואים בתמונה כל העור שלו שקוף לחלוטין עד שאפשר להבחין בכל האיברים הפנימיים שלו מבחוץ דבר שמקל מאוד על המדענים שחוקרים אותו.

כשהוא לא זז- בקושי אפשר לראות אותו
כשהוא לא זז- בקושי אפשר לראות אותוצילום: iStock


3. מדוזה- לא כל כך נעים להיתקל במדוזות אבל זה לא אומר שהן לא יכולות להיות יפות. רוב המדוזות שקופות או לפחות שקופות באופן חלקי כך שיש להן גוף שקוף ומדהים שגם זוהר לפעמים באור. למרות היופי של המדוזות נראה שעדיין עדיף לראות אותם מרחוק ולא כשהן במרחק נגיעה.

מדוזות- יפות מרחוק
מדוזות- יפות מרחוקצילום: iStock


4. דג החתול- למרות מה שמצופה מהשם- לדג אין כל קשר לחתול. אבל, למרות חוסר הקשר, הדג עדיין מרהיב ושקוף לחלוטין עד שאפשר ממש לראות את עמוד השדרה החוצה אותו. בגלל עורו השקוף, הדג מעדיף לחיות בקרקעית האוקיינוס שם אין חשש שישתזף מקרני השמש.

דג החתול- שום קשר לחתול
דג החתול- שום קשר לחתולצילום: iStock


5. מלאך ים- כמו שמן הסתם ניחשתם, זה לא באמת מלאך. הדג קיבל את שמו בזכות זוג "כנפיים" שיש לו משני צדדיו ואולי גם בזכות עורו השקוף. מדובר בדג קטן מאוד (המין הגדול ביותר בגודל של 5 ס"מ), הדג נעזר בכנפיים שלו בשביל לשחות במהירות ולאכול את הטרף שלו- פרפר הים.

מלאך ים- שקוף עם כנפיים
מלאך ים- שקוף עם כנפייםצילום: iStock


6. צפרדע זכוכית- מדובר בצפרדע מדרום אמריקה שבהסתכלות ראשונה נראית ככל צפרדע רגילה. אבל- אם תסתכלו על הצפרדע מלמטה תראו שלמעשה כל הבטן שלה שקופה כך שאפשר ממש לראות את הלב שלה פועם. במידה וחשבתם לאמץ אותה- הצפרדע בסכנת הכחדה ככה שלא תוכלו לשים אותה באקווריום בזמן הקרוב.

צפרדע זכוכית- אפשר ממש לראות את הלב שלו פועם
צפרדע זכוכית- אפשר ממש לראות את הלב שלו פועםצילום: iStock


רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!