ישראל רוצה להרגיש שבת
ישראל רוצה להרגיש שבתצילום: מרכז ליב"ה

מאות בנות נוער ליב"ה מילאו אתמול (שני) את הרחובות בכחמש עשרה ערים ברחבי הארץ, בהן תל אביב, הרצליה, עכו, נהריה, אילת, מודיעין, ירושלים ועוד, במבצע מיוחד שכותרתו: "ישראל רוצה להרגיש שבת".

הבנות עברו בין העסקים והחנויות השונות, חילקו פרחים לבעלי החנויות והציעו להם לתלות את תעודת תו התקן - 'נאמן השבת הציבורית' זאת במטרה לחזק את החנויות שומרות השבת ואת האווירה ברחוב לכזו התומכת ושמחה בשמירת השבת במרחב הציבורי.

מורשה, אחת הפעילות סיפרה, "עברנו בערים שונות, בהרצליה, בירושלים ועוד, והיה מאוד משמח לראות איך שזה מתקבל בצורה טובה אצל בעלי החנויות ואצל הציבור ברחוב. כאילו חיכו לזה".

מארגני המבצע מספרים שהמבצע מתקיים גם על רקע הבחירות הקרבות ברשויות המקומיות, במטרה להביא לידי ביטוי את העמדה הציבורית הרחבה הרוצה לחזק את היהדות בכלל ואת שמירת השבת במרחב הציבורי וברחובות הערים בפרט, ולאותת למועמדים השונים למה מצפים מהם ברחוב.

אריאל ממרכז ליב"ה סיפר, "המבצע אתמול היווה נקודת שיא בפעילות של שנה של מבצעי שבת בערים שונות, כאשר אתמול עברו הבנות בלמעלה מ15 ערים בו זמנית. התגובות החיוביות מלמדות על מה שאנחנו יודעים והוא, שהרוב הבריא והדומם חפץ בשמירת השבת ובחיזוק היהדות במרחב הציבורי. כדאי שגם המועמדים השונים למועצות ולראשות הערים יקחו את זה לתשומת ליבם ולא יגררו אחרי קבוצות קיצוניות שממומנות על ידי הקרן החדשה לישראל ומנסות למחוק את זהותה היהודית של המדינה ולסכסך בין קהלים שונים".