מצפה כרמים - מבט מהאוויר
מצפה כרמים - מבט מהאווירצילום: לתפוס גובה - צילום אויר בשליטה מרחוק

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מברך הבוקר (רביעי) על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להסדיר את היישוב מצפה כרמים.

״‫הנחישות והרוח האיתנה של תושבי מצפה כרמים הוכיחו את עצמן", אמר אדלשטיין.‬'' אני מברך על פסק הדין הצודק והמתבקש שיצא מבית המשפט המחוזי בירושלים.‬ ‫נמשיך לחזק את ההתיישבות בארץ ישראל״.

לפסק הדין המלא

שופט בית המשפט המחוזי ארנון דראל קיבל את תביעתם של תושבי מצפה כרמים להחלת סעיף "תקנת השוק" על ישובם, וקבע כי הם בעלי הזכויות בקרקעות שעליהן בנוי הישוב. החלת סעיף זה מהווה אור ירוק להסדרה תכנונית של מצפה כרמים שהוקם בסוף שנות ה-90, ובו מתגוררות עשרות משפחות.

ניצחונם של תושבי מצפה כרמים, שיוצגו על ידי עו"ד ד"ר הראל ארנון, מהווה תקדים משפטי ראשון מסוגו להסדרת ההתיישבות הצעירה ברחבי יהודה ושומרון.

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) בירכה על פסיקת בית המשפט, "בית המשפט המחוזי היום אמר בצורה ברורה שמי שהתיישב באישור המדינה ובתום לב בביתו לא יפונה".

לדבריה, "העוול שבוצע בפינוי עמונה ונתיב האבות לא צריך להישנות. בית המשפט לא צריך להיות צד לוויכוח הפוליטי בין ימין לשמאל. ההכרעה צריכה להיות בקלפי בלבד. בעבודה משותפת ואינטנסיבית הבאנו לשינוי מדיניות בתשובות המדינה לבג"צ. כעת השינוי מחלחל גם בפסיקת המחוזי".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מסר "ברכותיי לבית המשפט המחוזי בירושלים שפסק להסדיר את היישוב מצפה כרמים. אני שמח שההגינות והשכל הישר ניצחו. זו החלטה נבונה שהגיעה לאחר מאבק ממושך של תושבי היישוב. יגעתם ומצאתם, האמינו.

''השלב הבא הוא בניין היישוב והקמת משפחות לתפארת בו. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא אחת מאבני היסוד של העם היהודי בארצו. זהו עוד צעד בדרך להפיכת ההתיישבות לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל", הוסיף בנט.