בנט בתלמוד תורה בהר נוף
בנט בתלמוד תורה בהר נוףצילום: חורחה נובומינסקי

שר החינוך נפתלי בנט, סגן השר מאיר פרוש ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב, פתחו את שנת הלימודים תשע"ט במחוז החרדי.

בכנס שהתקיים לרגל השנה החדשה השתתפו מעל 300 מנהלים, מנהלי אגפי חינוך, מנהלי בעלויות ומפקחים מהמגזר. הכנס נערך תוך כיבוד ואמון מלא בין הנהגת המשרד למנהיגי מערכת החינוך החרדית.

עוד טרם החל הכנס סיירו השר והמנכ"ל בתערוכה שהקימו ילדי בתי הספר. הם נחשפו למיצגים רבים בתחומי הבריאות, הקיימות והבטיחות. נציין כי מערכת החינוך החרדית תעסוק בנושא לאורך כל שנת הלימודים כדי להגביר את המודעות לחשיבות הנושא ולהעניק בידי התלמידים כלים להימנעות מסכנות שאורבות בדרך או בטיולים.

שר החינוך בנט אמר כי כי בעת האחרונה החברה הישראלית מתמודדת עם קיטוב הולך וגובר, והתרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך, ועל כן הוא החליט שהנושא שילווה את כלל מערכת החינוך בתשע"ט הוא "אחדות ישראל".

בנט הוסיף, כי בהיותו שר חינוך של כ- 2.3 מיליון תלמידים הוא רואה עצמו מחוייב לכולם באותה מידה. לדבריו לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת. בתוך כך, במסגרת הנושא השנתי המערכת תשים דגש על המשפט: "שמירת אחדות, שומרים על ייחודיות".

שר החינוך בנט אמר בכנס "כשניגשים לדברים בהידברות ובסבלנות, הדברים עובדים. התוצאות מדברות בעד עצמן, החינוך החרדי בתנופה. אני גאה בתהליכים שהחינוך במגזר החרדי עובר, הצמיחה בחינוך בהכרח תוביל על ציר הזמן לצמיחה באיכות החיים. לשמחתי, כבר ניתן לראות שינוי מבורך ואנו נוסיף להשקיע בכך מאמץ ומשאבים. נמשיך לקדם את הציבור החרדי, ולהוביל חינוך איכותי ושוויוני לכל ילדי ישראל. כולם ילדינו".

עוד אמר בנט למנהלים "החברה הישראלית מורכבת ממגזרים, דעות ואנשים שונים - וזו תמצית היופי שבה. אני אוהב את השוני והמגוון. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר "אנחנו פותחים את שנת הלימודים בשורה של בשורות גדולות ומשמעותיות. לצד התכניות הלאומיות הגדולות – בתי הספר של החגים, חוגים ובתי הספר של החופש הגדול, נמשיך את הרפורמה של מתווה הרישיונות, נשנה את מרחבי הלמידה ונגדיל את המשתתפים בתנועות נוער. לאורך שנת הלימודים האחרונה ערכתי מאות סיורים מקצועיים במוסדות חינוך חרדיים, קיימתי עשרות שולחנות עגולים עם מנהלים כדי ללמוד מקרוב על הצרכים של המנהלים ולעשות את ההתאמות הנדרשות במערכת כדי לקדם את התלמידים.

''המנהלים של המגזר הם מנהיגי החינוך ומובילי העשייה החינוכית. הם אלה אשר יכריעו את עיצוב פניה של המערכת, ולכן ההשקעה בהם חשובה לאין שיעור. אני רוצה לאחל למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים שנת לימודים מוצלחת ושנה מבורכת", הוסיף אבואב.