נוחי דנקנר
נוחי דנקנרצילום: רועי אלימה, פלאש 90

בית המשפט העליון החמיר היום (רביעי) בעונשו של נוחי דנקנר והוא יירצה שלוש שנות מאסר במקום שנתיים שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי.

השופטים ניל הנדל, דוד מינץ וג'ורג' קרא החליטו לדחות את הערעור של דנקנר, מי שהיה עד לא מזמן אחד מאנשי העסקים החזקים במשק.

מלבד דנקנר, בית המשפט העליון החמיר גם את עונשו של איש ההשקעות איתי שטרום, שביצע בפועל את הרצת המניות של אי די בי. שטרום יירצה שנתיים מאסר בפועל במקום 12 חודשי מאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) מסרה בתגובה על החמרת עונשו של דנקנר, "החלטתו של בית המשפט העליון היא איתות חד וברור לא רק לנוחי דנקנר עצמו, אלא לרשימה ארוכה של אשמים ששיתפו עם מעשיו הפגומים והנצלניים פעולה, גיבו אותו, והפכו אותו לגיבור".

כזכור, דנקנר ושטרום הורשעו בפרשה שעניינה פעילות מסחר תרמיתית אינטנסיבית בשלושה ימי מסחר שסבבו הנפקה קריטית לחברת אי.די.בי אחזקות בע"מ. בית המשפט המחוזי קבע בהכרעת דינו, כי היקפה של פעילות המסחר עמד על עשרות מיליוני ש"ח, והסכום שגויס בהנפקה, אשר לטובת הצלחתה נעשתה פעילות המסחר המעוותת, עמד על 321 מיליון ₪, הנגועים במרמה.

בערעור של הפרקליטות על גזר הדין של המחוזי, נאמר כי מדובר בפרשת מרמה והונאה מפורשת וחמורה, שהיעד שלה הם כספי הציבור כולו, והפסול טבוע בה וגלוי על פניה, וכי העונשים שהוטלו על דנקנר ושטרום מופרזים לקולא ואינם הולמים את חומרת העבירות בהן הורשעו, וכן את עוצמת הפגיעה בערכים השונים המוגנים על ידיהן.