השר ארדן: עדין לא גיבשתי מועמד למפכ"ל המשטרה

את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פגשנו ביום הפתוח שערכה המשטרה כמידי שנה להיכרות הקהילה עם פעילותה המורכבת של המשטרה, ובשיחה עם ערוץ 7 התייחס גם לתכליתו של היום המיוחד וגם לסוגיות שעל סדר היום כמינוי המפכ"ל הבא ומצלמות המהירות.

השר ארדן מציין בראשית דבריו את חשיבות היום בו מתוודע הציבור לפעילותה היומיומית של המשטרה ואומר כי "תפקיד המשטרה הוא לפעמים כפוי טובה כי תפקיד השוטרים הוא לאכוף את החוק על האזרחים, ולכן יש חשיבות גדולה לחיבור המשטרה עם הקהילה והציבור, והיום הפתוח שאנחנו מקיימים מדי שנה בסוף החופש נועד לכך שיבואו עם הילדים והילדות ויחוו מעט מפעילות המשטרה המגוונת, הפעילות עם בעלי החיים, החבלנים, השיטור העירוני וכל הפעולות שהמשטרה מבצעת מדי יום, יומם ולילה כדי להגן על ביטחון אזרחי המדינה, וגם אני פה עם הילדים שלי".

ליום הפתוח שהתקיים בירושלים הגיע השר ארדן מביקור בנתיב האבות שבגוש עציון, "מקום שהוא אולי הכי חשוב לחבר בו את המשטרה והקהילה. המשטרה אולצה על ידי בג"ץ לבצע את הפינוי הלא מוצדק והכואב, אבל היא חייבת לציית לחוק ולפסיקה, והיום הנוער והציבור שם מתחבר עם השוטרות והשוטרים ומבין שזו המשימה שלהם, ואני מקווה שיחידות הדיור שם ייבנו במהרה".

ומה באשר למינוי המפכ"ל הבא? על כך משיב השר ארדן כי הסוגיה טרם הוכרעה. "אנחנו עדיין עוסקים בזה וכשיהיה מה להודיע נודיע".

עוד שאלנו את השר ארדן גם אודות מצלמות המהירות וחזרתן הקרובה לתפקוד, כך על פי פרסומים שונים. לדברי השר "מצלמות המהירות כל הזמן מתפקדות. המשטרה הודיעה לציבור שבתום הבדיקה תחודש האכיפה והשימוש במה שיצולם. אנחנו לא רוצים שהציבור ייסע מהר ויסכן את חייו. נעשו הרבה בדיקות ונראה שהמצלמות אמינות, אבל אין עדיין קביעה סופית. כשתהיה קביעה סופית נודיע".