לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השרה לשעבר, לימור לבנת, התראיינה בתוכנית 'אינטימי' עם רפי רשף בערוץ עשר והתייחסה לתמיכתה בתוכנית ההתנתקות, לאור בקשה מפורשת של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון ז"ל.

"בעניין ההתנתקות ישבתי עם שרון ועם דובי וייסגלס והוא הראה לי מפות. אני אמרתי שכל הרעיון הזה נראה לי לא נכון. אבל אריק, כדרכו של אריק בחלק מהמקרים, הוליך אותנו שולל. שלוש הפעימות הללו לא היו, כי היה צריך להיות רווח בין פעימה לפעימה. וכך תמכנו בזה", היא סיפרה.

לבנת הודתה כי היה מדובר בצעד שגוי. "אני עשיתי טעות חמורה. לא הייתי צריכה לתמוך בפשרה הזאת. הייתי צריכה להבין שהפשרה הזאת היא ישראבלוף".

רשף תהה האם הדבר הביא לנתק מאביה, תומך ימין מובהק. "אף פעם לא היה לי נתק עם אבא שלי. גם בימים שבהם הוא לא הסכים למהלך שלי", השיבה לבנת.

הוא התייחס גם לאחיה, נועם, שהתגורר בגוש קטיף ושאל אם תמיכתה בהתנתקות העכירה את היחסים ביניהם. "היחסים המשפחתיים שלנו כל כך הדוקים, חמים וחכמים. גם בימים שבהם כעסו על המהלכים שלי, מעולם לא אמרו לי מילה וחצי מילה. זה לא היה קל אבל אני חושבת שזה כן חכם כי הקשרים בינינו מעולם לא נותקו. היתה אוירה לא קלה אבל העובדה היא שנשארו מאוחדים, מלוכדים ואוהבים".

"אני הייתי במצב נורא בתקופה הזאת של גוש קטיף. זה אומר שהבטן שלי התהפכה והלב שלי התהפך".

"אל תחזיר אותי לזה", ביקשה לבנת מרשף, "אתה פותח אצלי משהו שהוא באמת הדבר הכי נורא והכי כואב שעשיתי. המשפחה מאוד כאבה את זה ואני מאוד הכאבתי להם".

התכנית צולמה ושודרה לפני למעלה משנה והובאה השבוע בשידור חוזר.