כל חדר הוא למעשה תא שינה קטן
כל חדר הוא למעשה תא שינה קטןצילום: iStock

יפן היא אחת מ- 20 המדינות הצפופות בעולם. כל כך צפופה עד שכל מטר רבוע עלול לעלות לכם הון, בטח אם אתם רק תיירים שרוצים לישון לילה.

אבל, כל זה היה לפני המצאת מלונות הקפסולה. ביפן הומצא סוג חדש של מלונות בהם במקום חדרים ניתן לשכור כעין תא קטן לתשע שעות שינה. התא אמנם לא מרווח כל כך ואפילו לא ללילה שלם אבל גם המחיר שלו בהתאם.

המלון בנוי בהפרדה מגדרית כך שישנם קומות לקפסולות גברים וקומות לקפסולות נשים. כל תא מאובזר במיטה (עם Wifi כמובן) ומזגן בלבד, כאשר השירותים והמקלחות משותפים לכלל הקומה.
כל אורח מתחייב לשהות של תשע שעות בלבד והוא יכול לכוון לעצמו "שעון מעורר"- כך שהאור ב"חדר" יידלק ויעיר אותו כאשר יגיע זמנו לעזוב. מלבד הקפסולות עצמן יש מלונות בהן קיים כעין "סלון" משותף לקומה בו יוכלו יושבי הקפסולה לצאת כל אחד מהתא הקטן שלו ולדבר קצת אחד עם השני.

בכל תא יש Wifi מזגן ומיטה בלבד
בכל תא יש Wifi מזגן ומיטה בלבדצילום: iStock


ומתי זה יגיע גם אלינו?

השנה לראשונה, נפתח מלון קפסולות גם בלונדון במחיר בסיסי של כ30$ ללילה בלבד. אבל לונדון לא לבד, והיא מצטרפת לרשימה ארוכה של מדינות כמו רוסיה, אוסטרליה ובלגיה בהן קיימים כבר מספר שנים מלונות קפסולה מוזלים. פתיחת המלון בלונדון אמנם מנבאת שגם לארץ הטרנד יגיע אבל בינתיים אין צפי לפתיחת מלון קפסולות בארץ. אבל מי יודע? אולי עוד יקימו אחד..

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!