חגיגות סיום המסכתות וסיום הטירונותצל"ש

150 תלמידי ישיבות הסדר שסיימו טירונות רובאי 02 ערכו אירוע הוקרה סמלי למפקדים שליוו אותם לאורך תקופת ההכשרה.

מדובר בטירונות קצרה יחסית שנמשכת שבועות ספורים, במהלכה נוצר קשר עמוק בין המפקדים והחיילים.

במהלך הטירונות התקשרו החיילים לרב פרץ איינהורן - יו"ר אירגון צל"ש-צבא לשם שמים, וביקשו ממנו את גמרות הכיס שהעמותה בראשותו מוציאה לאור. החיילים קיבלו את הגמרות וחילקו את דפי המסכתות בין כל חיילי הפלוגה.

בימים אלו עמותת צל"ש מקיימת קמפיין גיוס המונים, ועם ישראל נקרא להשתתף במימון הפעילות והכפלת הכוחות של ״צל״ש״ בבסיסי צה״ל ובשטח.

החיליים סיפרו כי ''מאז שגמרות הכיס של 'צל"ש' הגיעו לחיילים, נוצרה בכל הפלוגה אווירה של לימוד תורה, חברותות והרגשה של חזרה לבית המדרש תוך כדי עשייה צבאית''.

כשסיימו החיילים ללמוד את דפי המסכתות שחולקו, הם התקשרו שוב לרב פרץ וביקשו ממנו שיגיע לחגוג איתם ביחד את סיומי המסכתות. הרב פרץ הציע שבנוסף לחגיגת סיומי המסכתות יינתנו גם תעודות הוקרה ומתנות למפקדים כהכרת הטוב והוקרה מכל הלב למפקדים המסורים.

החיילים קיבלו את ההצעה וכתבו מכתב אישי קצר לכל מפקד ולכל קצין בפלוגה. ״דאגנו לקנות מסגרות למכתבים האישיים וקנינו שוקולדים וביקשנו ממפקד הפלוגה לעשות ׳בוקר הוקרה׳ למפקדים, יחד עם חגיגת סיומי המסכתות״, סיפרו החיילים.

ביום שלישי בבוקר הגיע הרב פרץ ובמעמד כל הפלוגה והמפקדים, קראו החיילים לכל מפקד בשמו וחילקו לו את תעודת ההוקרה האישית ואת השוקולד.

בסך הכל חולקו 27 תעודות הוקרה ושוקולדים. החיילים העידו כי ״היה מעמד מרגש ממש. באירוע עצמו חגגו החיילים גם את כל סיומי המסכתות שחיילי הפלוגה היו שותפים בהם. נציג מכל סיום מסכת עמד במרכז פלוגה וקרא את השורות האחרונות של המסכת. לאחר אמירת הקדיש רקדו יחד כולם והאווירה היתה מרוממת״.

הרב פרץ איינהורן- יו"ר עמותת צל״ש, אמר לחיילים כי עליהם ״לקדש שם שמים בכל מקום שנמצאים. להיות קבועים בלימוד תורה ולתלמידי חכמים ולבתי המדרשות לאורך כל השירות הצבאי, ומתוך כך להיות מקדשי שם שמים בכל מקום ובכל שעה. להיות מקצוענים בתחום שעסוקים בו ובתפקיד שמשרתים בו ולשים תשומת לב מיוחדת לכל הפרטים הקטנים ולהרבות בכל מקום באהבת חינם.