גולני חוגגת שבעים
גולני חוגגת שבעיםצילום: דובר צה"ל

עצרת לציון 70 שנים להקמת חטיבת "גולני" התקיימה הערב (חמישי) בכרמיאל, במעמד הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט, מפקד חטיבת "גולני" אלוף-משנה שי קלפר, מפקדי החטיבה וחייליה מכל השנים.

''גולני'' פועלת ברציפות החל מהקמתה בפברואר 1948, והשתתפה בכל המלחמות, המבצעים והקרבות שידעה מדינת ישראל.

האירוע מציין את ייחודה ועוצמתה של החטיבה בעשורים האחרונים, סיפורי הגבורה שעוברים מדור לדור וזיכרון החללים כחלק ממורשת החטיבה.

"התגייסתי לחטיבת גולני לפני 40 שנים, ומאז דרכי הצבאית קשורה בחטיבה", אמר איזנקוט בעצרת. ''הייתי מפקד גדוד 13 בשנת ה-40 ומפקד חטיבת גולני בשנת ה-50. זכיתי ללוות אותה כמפקד פיקוד הצפון בשנת ה-60 ואני שמח לעמוד פה היום כרמטכ"ל. לחטיבת גולני יש תרומה משמעותית לעיצוב אתוס הלוחם הישראלי.

''היא סמל לנחישות, לאחוות לוחמים ולאהבת הארץ. היא חטיבה עם מורשת מפוארת, שיש לה שורשים בכל מקום בו צעדו לוחמי גולני, ברחבי הארץ כולה ובעומק שטח האויב. לוחמי החטיבה לדורותיה, מורשת גולני לא נכתבה בלילה אחד. לא מתוך חיפוש אחר תהילה ולא מתוך רצון להירשם בדפי ההיסטוריה. מעשה אחר מעשה, קרב אחר קרב, ומתוך הסתכלות אמיצה אל ביצוע המשימה לאור מטרה – להגן על המדינה ולאפשר לה להתקדם ולשגשג בביטחון על אף האיומים הרבים''.

הרמטכ''ל הוסיף, ''כשאני מביט בדור הלוחמים והמפקדים של היום אני רואה את אותה רוח הלחימה, אותה נחישות ואותה רעות לוחמים. בשנה החולפת המשיכה חטיבת גולני יחד עם צה"ל כולו את הלחימה בטרור ברצועת עזה. רק עמידתנו הנחושה מנעה פיגועי טרור חמורים והפרת ריבונות ישראלית.

''הלחימה היום-יומית לסיכול טרור ברצועת עזה וביהודה ושומרון מייצרת ביטחון ומאפשרת את המשך יוזמת צה"ל למניעת התבססות איראנית בצפון ללא דברי רהב וכותרות, ותורמת לביטחון מדינת ישראל, תורמת להקרנת כוח אזורי ותורמת להרתעה ולשקט", דברי איזנקוט.

מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר, אמר ״70 שנות ניצחון, 70 שנה של רוח לחימה, גבורה ודבקות במשימה, 70 שנה של הובלה צבאית, 70 שנה של לכידות ורעות, 70 שנה לגולני שלי. גולני מהווה מקור לעוצמה וגאווה, סמל ומופת להקרבה, שליחות וציונות. התגייסתי לגולני לפני כעשרים שנה ומאז ליבי צבוע בחום, תפיסתי הצבאית והמקצועית, ערכי הלחימה, כולם הם תוצר של חינוך גולני, גם אני כמו כולנו כאן, גאה להיות שייך לחבורה נפלאה זו, ולהיות חלק משרשרת לוחמים ומפקדים של גולני.

''לעצרת זו הלוחמים הגיעו לאחר שבוע מורשת קרב חטיבתי, בו סיירנו בשבילי הקרבות ופגשנו לוחמי ומפקדי עבר. אני משוכנע כי החיבור לערכים ולמורשת הוא אשר ישמר את אותה רוח גולני, זו שלא יודעת מעצורים עד השלמת המשימה ותוביל לניצחון במלחמה באם תפרוץ''.

המח''ט פנה למשפחות השכולות, ''גם בערב זה זוכרים אנו כי שורותינו חסרות, זיכרון יקירכם וצוואתם הם חלק בלתי נפרד מערב זה, דעו לכם כי דמותם ומורשתם מהווים חלק משמעותי מרוח גולני. במעמד זה נזכיר ונזכור את נעדרי צה״ל. ביניהם סגן הדר גולדין ולוחם החטיבה סמ״ר אורון שאול. לא נשקוט עד שישובו בנים לגבולם".

צילום: דובר צה"ל