השר אריאל בשוק האיכרים
השר אריאל בשוק האיכריםצילום: דוברות

משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל השיק את שווקי האיכרים ברשויות המקומיות ובעיריות ברחבי הארץ לקידום הורדת יוקר המחייה ולטובת החקלאים.

המהלך יביא להפחתת המחירים ביחס למחירים הנהוגים, לצמצום פערי התיווך ולהנגשת תוצרת טרייה ואיכותית לצרכנים. השווקים ייפתחו בכל חודשי השנה, ובכניסה לשוק יוצב שילוט ובו מחירי המוצרים המהווים את סל הבסיס – 16 מוצרי ירקות ופירות שימכרו במחיר שאינו גבוה מהמחיר הסיטוני העדכני על מנת לצמצמם את פערי התיוך.

משרד החקלאות משתתף במימון אירועי שוק איכרים לשיווק ישיר של תוצרת חקלאית, ישירות מהחקלאי אל הצרכן. כל רשות מקומית שתעמוד בתנאי הסף המפורטים בנוהל תקבל סיוע מהמשרד בשיעור בסיסי של 330,000 ₪ ועד למקסימום 750,000 ₪, וזאת בהתאם למספר הדוכנים שיעמדו לרשות החקלאים באותו השוק.

שר החקלאות אורי אריאל שביקר בשוק במועצה האזורית אשכול, סיפר "חשבנו רבות כיצד להטיב עם החקלאים ולצמצם את פערי התיווך בשווקים, שווקי האיכרים הם התשובה. הפעלת השווקים מטיבה הן עם החקלאים והן עם הצרכנים והם מהווים הנגשת תוצרת חקלאית כחול-לבן לצרכנים, במחירים הוגנים. אני קורא לעם ישראל לעקוב אחרי השווקי איכרים ברחבי הארץ, להגיע, לקנות ולחזק את החקלאים".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "אשכול מרקט הוא חלום שהפך למציאות. במועצה אזורית אשכול מופקת התוצרת החקלאית הטובה והאיכותית ביותר שמשווקת לכל הארץ ויוצאת לייצוא. אך טבעי היה להקים שוק שיציע את מגוון התוצרת שלנו הישר מהשדה לדוכן. מעבר לאיכות התוצרת שתוצע בשוק, אנו נהנה ממפגש קהילתי ומתחם נפלא, נעים ומעוצב לבילוי ומפגש חברתי קהילתי.

''פגשתי חקלאים באשכול שמתמחים במכירה סיטונאית לכל הארץ אבל לא מוותרים על ההשתתפות והעמדת הדוכן בשוק, כאמירה קהילתית, למען התושבים והמבקרים. אני מזמין את כולם לבוא ולהנות מחוויה חקלאית מסוגננת ובה בעת לתמוך ולחזק את בעלי העסקים והחקלאים הנפלאים באשכול״, הוסיף ירקוני.