מחוברים לחיים - פרק 3 - אחים

בסדרת סרטונים בערוץ 7 אנו מלווים את בני משפחת קופפר שמספרים על המסע שהם עוברים מרגע גילוי מחלת הסרטן אצל בנם דרור בן החמש וחצי ועד היום.

הסדרה משודרת במסגרת קמפיין "לא משאירים אף אחד במלחמה הזאת לבד" של עמותת "עזר מציון".

לחצו כאן כדי לתרום ולתמוך

בפרק השלישי יגל ושחר רבקה, שניים מהאחים של דרור, מדברים על גילוי המחלה כפי שהם זוכרים את אותם ימים.

"בהתחלה קיבלתי שוק", מספר יגל, "כי בשבילי "סרטן" זה מילה נרדפת למוות. אבל אז אמא הסבירה לי שאנחנו נצא מזה, זה יעבור והכל יהיה בסדר".

שחר רבקה מספרת שלמרות שהייתה אווירה משפחתית עם כל הדודים והקרובים שבאו לשמור על הילדים, התחושה הייתה קשה ומלאה בדאגות וגעגוע לזמן משפחתי רגיל ומצומצם. "כל שבוע מישהו אחר שמר עלינו", היא מספרת, "הם באו לשמור עלינו והיו איתנו כל היום עד לערב כשאבא ואמא הגיעו וזה לא היה כיף".

"בהתחלה לא ידעתי אם לספר לחברים", אומר לנו יגל, "בסוף החלטתי שמי שידע, ידע מדרכים שלו עצמו. אני לא רוצה לספר, אני לא רוצה לשתף".

מיכל, האמא, מספרת שהעניין של היחס לשאר האחים נמצא כל הזמן במודעות וכל הזמן משתדלים לוודא שאף אחד לא מרגיש נטוש בצל האתגר הגדול של האח דרור. "כל ההרכב המשפחתי משתנה, אנחנו מתמסרים לסיפור הזה", היא אומרת, "ויש עוד חמישה ילדים שמחכים לנו בבית. כבר בהתחלה הבנו שדרור לא מפסיק לקבל מתנות והחלטנו, בעצת אנשים מומחים, שכל המתנות שמגיעות הן לכל המשפחה".

מיכל מציינת שגם בעמותת "עזר מציון", שמלווה את המשפחה מאז גילוי המחלה, מבינים שהמשפחה היא חלק מהסיפור הגדול והיא משבחת את העובדה שהמשפחה המצומצמת כולה מוזמנת לפעילויות ושיש התייחסות לאתגר שעובר גם על האחים ולא רק על הילד והוריו.

מיכל מסכמת: "לפעמים צריך לתפוס את עצמך בידיים ולהגיד: 'רגע, כולנו משפחה אחת וכולנו צריכים לדאוג אחד לשני בטוב וברע'. אז נכון, אולי פה לא מגיעים ופה לא מספיקים, אבל כל הזמן המחשבה היא יחד - וביחד ננצח".

לצפייה בפרק 1 - לחצו כאן

לצפייה בפרק 2 - לחצו כאן