מנהטן
מנהטןצילום: רויטרס

בית הספר היהודי היוקרתי "רמז" במנהטן הודה כי לא טיפל כראוי במידע על פגיעות בתלמידים שהתרחשו בשנות ה-70 והביע על כך "התנצלות עמוקה".

סוכנות הידיעות JTA ציטטה מתחקיר של העיתון "פורוורד", שחשף שורה של האשמות נגד מורה לשעבר בשם סטנלי רוזנפלד, כיום בן 84. רוזנפלד הורשע ב-2001 בשתי עבירות מין שביצע בתלמיד בר מצווה ברוד איילנד.

לאחר שרוזנפלד עזב את רמז ב-1974 גילו מנהלי בית הספר כי ביצע "התנהגות מינית בלתי ראויה" בבית ספר אחר. כך קבע דו"ח של משרד עורכי דין שנשכר ע"י רמז כדי לבדוק את החשדות. ואולם, בית הספר לא התריע על מה שנודע לו בפני גורם שלישי כלשהו.

החקירה לא מצאה "ראיות ישירות לכך שמישהו ברמז ידע על התנהגותו הפסולה של רוזנפלד כאשר שירותיו של רוזנפלד נשכרו, או כשרוזנפלד הועסק ברמז". עם זאת, היא קבעה כי ההנהלה היתה יכולה לנקוט פעולה כאשר רוזנפלד הועסק בקיטנה יהודית וכאשר בא במגע "עם הקהילה המורחבת של רמז". החוקרים לא יכלו לאמת עדויות מיד שניה לפיהן רוזנפלד פוטר בשל התנהגות לא ראויה עם תלמידי רמז.

הוריו של תלמיד לשעבר אשר טוען כי נפגע מרוזנפלד מסרו כי פגשו ב-1980 את מנהל בית הספר וסיפרו לו כי הורים אחרים דיווחו על פגיעה בתלמיד של רמז. משרד עורכי הדין Debevoise & Plimpton LLP מצא כי ב-1980 פגשו הורי תלמיד את הרב יחזקאל לוקשטיין, מי שניהל אז את רמז, וסיפרו לו על חשדות נגד רוזנפלד, אולם על פי העדויות, לוקשטיין לא עירב את הרשויות.