אם בישראל
אם בישראלצילום: ערוץ 7

60 אלף עותקים של החוברת "אם בישראל" המבוססת על שיעורי הרב יוסף קלנר יופצו בראש השנה הקרוב ברחבי הארץ על ידי ארגון "בואי הרוח".

החוברת מופצת בעקבות הסערה שעוררו בעבר דברים שאמר הרב קלנר בשיעור במכינה הקדם צבאית בעלי, ובהם התייחס למקומן הראוי של הנשים בחברה.

בין היתר צוטטו מפי הרב קלנר הדברים הבאים: "נשים רוחניות – קשקוש, דעתן קלה, זה פשוט לא נכון. בימינו הן כלום, הם הורסים את הנשים עד שאין נשים".

"בגלל ששולחים אותן בהמוניהן לאוניברסיטאות אז נהיו גאונות גדולות? לא!", המשיך הרב. "מנכ"ליות יש פה ושם, בחורילות כאלה...עד שלא טמטמו אותן עד העצם, הן היו יושבת וסורגות כיפות".

שמה של החוברת החדשה הוא כאמור "אם בישראל" וכותרת המשנה שלה היא "מעלת האישה בישראל אל מול הזלזול בדמות הנשית בתרבות הכללית".

לקריאת החוברת המלאה לחצו כאן

בין היתר נכתב בחוברת, "אילו הייתה האישה שומרת על אישיותה העדינה והשקטה ועל התום שלה, החברה כולה הייתה סובלת פחות ממתח ומאלימות, ומתקדמת לעבר הרגעה כללית, סולידיות ובריאות בחיי המשפחה".

"אישה החיה בצל תרבות שאינה מייחסת ערך לאופי הנשי, וקוראת לה לפתח את הצדדים הגבריים שבאישיותה, כדי שתוכל גם היא ’לעשות כסף’ ו’קריירה’, ובכך להיות מכובדת ומקובלת ולתפוס מקום בחברה, - כיצד תתייחס אישה כזו להקמת משפחה והולדת ילדים? מדוע שלא תוותר עליהם למען הדברים ה’חשובים’? זו פגיעה אכזרית בטבעה של האישה. זהו הזלזול המהותי בה", נאמר עוד.